کد خبر : 4692

رقیب ارزان قیمت پولسار آمد

رقیب ارزان قیمت پولسار آمد

با وجود مدل‌های پولسار LS و همچنین خانواده دیسکاور، کسی فکرش را نمی‌کرد که باجاج، نیازی به یک 125 سی‌سی جدید داشته باشد، ولی این موتورساز هندی با معرفی NS125 بازهم ثابت کرده که قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش خودروتک، مدل NS125 فعلا در بازارهای آسیایی قابل خریداری نیست چراکه باجاج فقط در لهستان، فروش آن را آغاز کرده.“خانواده NS ابتدا با مدل 200 سی‌سی شروع شد، سپس مدل‌های 160 و 150 سی‌سی آن هم به بازارهای آسیایی آمد و حالا نیز نوبت کوچک‌ترین عضو این خانواده است: مدل 125 سی‌سی NS.

اینکه چرا باجاج دست به چنین کاری زده را باید از مدیرعامل این شرکت، یعنی آقای راجیو باجاج (Rajiv Bajaj) پرسید که در جواب این سوال گفته: «مشتریان ما از داشتن پولسار 125 لذت می‌بردند ولی این برای ما جذاب نبود؛ باید برند جدیدی را در این کلاس معرفی می‌کردیم.» این گفته آقای باجاج از دو جهت، مهم است. اول اینکه طبق این صحبت‌ها، پروژه ساخت پولسار 125 متوقف شده. دوم اینکه منظور از «برند جدید»، همین موتورسیکلتی است که امروز قصد معرفی‌اش را داریم!  

باجاج مدت‌ها بود که هرکاری در بازار 125 سی‌سی‌ها انجام می‌داد، آخرش به بن‌بست ختم می‌شد. مهم‌ترین مهره این شرکت در این بازار، مدل دیسکاور  است که فروش موفقی را تجربه نکرده و به همین دلیل نیز باجاج مدل 2018 دیسکاور را به بازار فرستاده است. پولسار LS135 نیز دیگر مدل ارزان‌قیمت باجاج است که البته روی آن نمی‌توان حساب چندانی بازر کرد چراکه از آوریل 2019 مشمول قانون اجباری‌شدن ترمزهای ABS شده و قطعا با جهش قیمتی همراه خواهد بود. به همین دلیل باجاج از شهرت خانواده NS خود برای حضور در این کلاس از موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت، استفاده کرده و دست به معرفی NS125 زده است.

در همان نگاه اول، واضح است که هندی‌ها، برای ساخت NS125 زحمت زیادی به خود نداده‌اند چراکه بدنه این موتورسیکلت همان بدنه LS135 است. البته وجود تریم دو رنگ بدنه باعث شده تا ظاهر جذاب‌تری نسبت به LS داشته باشد.

صفحه کیلومتر به تریم طرح فیبرکربنی مزین شده و از نوع نیمه‌دیجیتال است و دورشمار را به‌صورت آنالوگ (عقربه‌ای) و مابقی اطلاعات را هم به‌صورت دیجیتال نشان می‌دهد. صندلی دوتکه و ترک‌بند دوشاخی که در انتهای آن تعبیه شده نیز شما را به یاد سایر اعضای خانواده NS می‌اندازد.

مشخصات فنی باجاج NS125
پیشرانه 124.45 سی‌سی هواخنک
قدرت 12 اسب بخار در دور 8500
گشتاور 11 نیوتن متر در دور 6000
تعلیق جلو تلسکوپی معمولی
تعلیق عقب دابل شاک Nitrox
ترمز جلو دیسکی 240 میلیمتری
ترمز عقب کاسه‌ای 130 میلی‌متری

NS125 فعلا در بازارهای آسیایی قابل خریداری نیست چراکه باجاج فقط در بازار لهستان، فروش آن را آغاز کرده. این هندی در 4 رنگ مشکی، قرمز، سفید و زرد عرضه شده و قیمتش در لهستان حدود 2100 دلار است.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها