کد خبر : 4471

رانندگی دلهره آور میکا هاکینن با مک لارن F1 GTR + فیلم

رانندگی دلهره آور میکا هاکینن با مک لارن F1 GTR + فیلم

میکا هاکینن قهرمان سابق فرمول یک پشت فرمان خودرو برنده لمانز می‌نشیند تا صدای زیبای پیشرانه‌ی V12 مک‌لارن F1 GTR را به همه یادآوری کند.

به گزارش خودروتک، ماه گذشته میکا هاکینن، راننده پیشین تیم فرمول یک مک‌لارن، در مصاحبه با وب‌سایت موتوراسپرت از مصمم بودن خود برای برای بازگشت به دنیای مسابقات صحبت کرد. او اعتقاد دارد که این اتفاق امکان‌پذیر است، چراکه هنوز از آمادگی جسمانی خوبی برای رانندگی در شرایط مسابقه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، قهرمان دو دوره فرمول یک در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ تصمیم گرفت برای هرچه باشکوه‌تر شدن این بازگشت، پشت فرمان مک‌لارن F1 GTR قرار بگیرد و یک دور در پیست لاگونا سکا رانندگی کند.

McLaren F1 GTR / مکلارن

مک‌لارن F1 GTR از پیشرانه ۶.۱ لیتری ۱۲ سیلندر با آرایش V شکل بهره می‌برد که قدرتی به میزان ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. این سوپراسپرت بریتانیایی که همان خودروی قهرمان سال ۱۹۹۵ در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز است، از جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. شما ممکن است با دیدن ویدئو انتظار مشاهده صحنه‌هایی خارق‌العاده را داشته باشید که در آن صدای جیغ و دود لاستیک‌ها به آسمان بلند می‌شود اما باید بگوییم که هیچ کسی دوست ندارد شاهکار صنعت خودروسازی در اثر چنین حرکاتی نابود شود. به همین دلیل می‌بینیم که هاکینن در طول این ویدئو چندان به پیشرانه ۱۲ سیلندر فشار نمی‌آورد. البته حتی با این ملاحظات، صدای این پیشرانه به‌حدی زیباست که مثل یک سمفونی جذاب شما را به وجد می‌آورد.

خوشبختانه، این اتفاق می‌تواند الهام بخش بازگشت راننده پیشکسوت فنلاندی به عرصه مسابقات شود. آخرین حضور وی در رقابت‌های اتومبیلرانی به مسابقه ۶ ساعته لمانز چین در سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد که با مرسدس SLS AMG GT3 رانندگی کرد. همان‌طور که در مصاحبه گفته او فقط به شرطی بار دیگر پشت فرمان می‌نشیند که پیروز مسابقه باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها