کد خبر : 4379

برترین کانسپت های ب ام و در طول تاریخ

برترین کانسپت های ب ام و در طول تاریخ

بی‌ام‌و یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید خودرو محسوب می‌شود که تا به امروز از محصولات مفهومی زیادی رونمایی کرده است. در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین خودروهای مفهومی بی‌ام‌و می‌پردازیم.

به گزارش خودروتک، بی‌ام‌و دارای تاریخچه غنی در صنعت خودروسازی است. این شرکت خودروهای مفهومی زیادی را در معرض دید عموم قرار داده که معمولا از آن‌ها برای طراحی محصولات آینده خود استفاده کرده است. در این میان می‌توان به خودروهای کانسپت بی‌ام‌و M4، بی‌ام‌و Z4، بی‌ام‌و X4 و بی‌ام‌و i8 اسپایدر اشاره کرد. برخی از خودروهای مفهومی این کمپانی آلمانی به تولید نرسیده‌اند و این شرکت برای طراحی محصولات خود نیز از آن‌ها استفاده نکرده است. در این مطلب به معرفی 10 خودروی مفهومی بی‌نظیر بی‌ام‌و که علاقه‌مند به استفاده از طراحی آن‌ها در محصولات آینده این برند آلمانی هستیم، می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

بی‌ام‌و M1 Hommage

آئودی خودروی سوپراسپرت R8 را تولید کرد و مرسدس بنز نیز از AMG GT رونمایی کرد و در آینده نزدیک نیز هایپرکار مرسدس - ای‌ام‌جی One در اختیار خریداران خود قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و در دهه 70 و 80 میلادی خودروی M1 را به بازار عرضه کرد. در همین راستا تولید خودروی بی‌ام‌و M1 Hommage در آینده منطقی به نظر می‌رسد.

این خودروی جذاب از طراحی کلاسیک بهره می‌برد. این خودرو در سال 2008، 30 سال پس از معرفی اولین نمونه بی‌ام‌و M1 از راه رسید. طراحی این خودرو بر عهده Girgetto Giugiaro بوده است. این خودرو از ویژگی‌های جذابی بهره می‌برد و به عنوان یک سوپراسپرت موتور وسط طراحی شده است. در زمان معرفی، بی‌ام‌و اطلاعاتی را در رابطه با مشخصات فنی این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار نداد. به نظر شما این خودروی جذاب و بی‌نظیر روزی به تولید می‌رسد و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد؟

 

بی‌ام‌و 3.0 CSL Hommage R

بی‌ام‌و در سال 2015 از دو خودروی مفهومی جذاب رونمایی کرد. این خودروها برای جشن گرفتن 40 سال حضور بی‌ام‌و در بازار ایالات متحده آمریکا معرفی شدند. خودروی 3.0 CSL Hommage یک خودروی بی‌نظیر است؛ با این حال بی‌ام‌و 3.0 CSL Hommage R تمام پتانسیل‌های این خودرو مفهومی را به نمایش می‌گذارد. استفاده از حرف R به معنای Race (مسابقه) است. این خودرو از طراحی مشابه با نمونه اصلی 3.0 CSL بهره می‌برد. خودروی بی‌ام‌و 3.0 CSL Hommage R به یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر مجهز شده است. این خودرو با توربوشارژر دوقلو قادر به تولید بیش از 500 اسب بخار قدرت است. شرکت بی‌ام‌و تا به امروز به صورت رسمی قدرت تولیدی دقیق این موتور را اعلام نکرده است.

طراحی کابین این خودرو به گونه‌ای بوده که راننده در مرکز توجه قرار گرفته است. فرمان، داشبورد و کیلومترشمار با تمرکز روی راننده طراحی شده است. این خودرو از هد‌آپ دیسپلی پیشرفته‌ای بهره می‌برد. بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت خودرو منتظر معرفی نمونه تجاری این خودرو و حتی عرضه آن به بازار هستند. تا به امروز بی‌ام‌و در رابطه با امکان تولید این خودرو اطلاعاتی را در فضای مجازی منتشر نکرده است.

 

بی‌ام‌و 328 Hommage Concept

این خودروی مفهومی نیز با الهام از یکی از خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک این کمپانی آلمانی در دهه 30 میلادی طراحی شده و توسعه یافته است. این خودرو 75 سال پس از معرفی نسخه اصلی آن در معرض دید عموم قرار گرفت. این محصول مفهومی به این نکته اشاره می‌کرد که خودروی مسابقه‌ای 328 با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توانست چه سبک طراحی داشته باشد. در ساخت بخش عمده‌ای از بدنه این خودرو از فیبر کربن تقویت شده با پلاستیک استفاده شده است.

بی‌ام‌و در رابطه با موتور مورد استفاده در این خودرو مفهومی اطلاعات دقیقی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است؛ با این حال می‌دانیم قدرت این محصول را یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر تامین می‌کند. این خودروی مفهومی فاقد درب است. این خودروی مفهومی می‌تواند مانند بی‌ام‌و Z4 در یک نسخه تجاری تولید و به بازار عرضه شود. در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با این موضوع اظهار نظر قطعی کرد.

 

بی‌ام‌و 2002 Hommage

بی‌ام‌و خودروهای مفهومی زیادی از سری Hommage را معرفی کرده و در این لیست نیز این محصولات حضور چشمگیری دارند. خودروی بی‌ام‌و 2002 Hommage برای جشن 100 سالگی این برند آلمانی محبوب توسعه یافته است. در گذشته بی‌ام‌و خودروی 2002 توربو را معرفی و روانه بازار کرده بود. این خودروی مفهومی دارای طراحی کلاسیک بوده و دارای ابعاد کوچکی است. برخلاف دیگر محصولات مفهومی Hommage، این خودرو دارای ریشه‌های نسخه اصلی بی‌ام‌و 2002 بود که در یک محصول جدید نیز مورد استفاده قرار گرفت. بی‌ام‌و M2 نسل جدید خودروی 2002 توربو بوده که با استفاده از این خودروی مفهومی توسعه یافته است. بی‌ام‌و M2 یک خودروی بی‌نظیر است؛ با این حال تولید محدود خودروی مفهومی بی‌ام‌و 2002 Hommage می‌تواند بسیاری از افراد را خوشحال کند.

 

بی‌ام‌و i Vision Dynamics

امیدواریم بی‌ام‌و خودرویی مشابه با این محصول مفهومی را به تولید برساند. خودروی بی‌ام‌و i Vision Dynamics می‌تواند نشان‌دهنده سبک طراحی مورد استفاده در خودروی بی‌ام‌و i5 باشد. بی‌ام‌و i5 یک خودروی سدان تمام الکتریکی بوده که انتظار می‌رود در آینده معرفی و روانه بازار شود. این خودروی گرن کوپه 4 درب از موتور برقی بهره می‌برد. بر اساس ادعای بی‌ام‌و، این خودرو با هر بار شارژ قادر به همراهی سرنشینان تا مسافت 600 کیلومتر است. شتاب این خودرو کمتر از 4 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بیشتر از 193 کیلومتر بر ساعت است.

در حالی که این خودرو از طراحی کشیده‌ای بهره می‌برد، بی‌ام‌و i Vision Dynamics می‌تواند نشان‌دهنده زبان طراحی این شرکت آلمانی برای محصولات برقی آینده آن باشد. بی‌ام‌و قصد دارد تا سال 2025، 12 خودروی تمام برقی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. انتظار می‌رود بی‌ام‌و i Vision Dynamics به عنوان بی‌ام‌و i5 تولید شود و با خودروی سدان تسلا مدل 3 رقابت کند. برای بررسی صحت این موضوع باید تا چند سال دیگر صبر کنیم.

 

بی‌ام‌و Z4 Zagato کوپه و رودستر

این خودرو بر اساس مدل E89 بی‌ام‌و Z4 توسعه یافته است. از این خودرو در نسخه ‌های کوپه و رودستر تنها سه ماه پس از معرفی مدل اصلی، رونمایی شد. این خودروها با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی زاگاتو توسعه یافته است که از طراحی بی‌نظیری بهره می‌برند. نحوه طراحی جلوپنجره کلیه‌ای شکل این خودرو به گونه‌ای بوده که یک Z کوچک را در ذهن تداعی می‌کند. رنگ این محصولات به گونه‌ای انتخاب شده که با توجه به زاویه تابش نور، تغییر می‌کند. متاسفانه این خودرو به خط تولید بی‌ام‌و راه پیدا نکرد و به عنوان یک خودروی تولید محدود نیز به فروش نرسید.

 

بی‌ام‌و Vision ConnectedDrive

آیا این خودرو می‌تواند به عنوان نسل جدید بی‌ام‌و Z4 شناخته شود و یا اینکه بخاطر سبک طراحی درب‌ها، نمونه تجاری آن با نام بی‌ام‌و Z1 روانه بازار شود؟ این خودروی مفهومی در زمان معرفی خود در سال 2011 دارای بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها بود. خودروی مغهومی بی‌ام‌و Vision ConnctedDrive از رادار در سیستم روشنایی خود بهره می‌برد. این فناوری قادر به تشخیص ترافیک اطراف خودرو است. این خودرو دارای نمونه‌های اولیه هدآپ دیسپلی سه بعدی مخصوص راننده بود. در حالی که بی‌ام‌و برای این خودروی مفهومی تکنولوژی‌های زیادی در نطر گرفته بود، طراحی آن به محصولات کلاسیک شباهت دارد که برای مثال می‌توان به نحوه طراحی بخش پشتی سرنشینان اشاره کرد.

 

بی‌ام‌و Concept Coupe Mille Miglia

این خودرو که بر اساس مدل E85 بی‌ام‌و Z4 توسعه یافته است، در سال 2006 در یک مراسم ویژه در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو از طراحی کلاسیک بهره می‌برد و دارای جلوپنجره کلیه‌ای شکل بسیار باریک است. این محصول از بدنه فیبر کربنی نقره‌ای رنگ بهره می‌برد که ظاهری متفاوت را برای آن به ارمغان آورده است. این خودرو برای بزرگداشت خودروی مسابقه‌ای 328 و همچنین محصولات Mille Miglia توسعه یافته است. متاسفانه این خودرو وارد خط تولید این شرکت آلمانی نشد.

 

بی‌ام‌و X-Coupe

بی‌ام‌و X-Coupe در سال 2001 معرفی شد. این خودرو آینده محصولات کراس‌اوور کوپه را به نمایش می‌گذاشت. 17 سال پس از معرفی این خودروی مفهومی و در سال 2018، شاهد محصولات زیادی از سوی شرکت‌هایی مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی هستیم؛ با این حال بی‌ام‌و زودتر از شرکت‌های دیگر به این سبک طراحی دست پیدا کرد. این خودرو بر اساس شاسی بی‌ام‌و X5 توسعه یافته است. این خودروی مفهومی که از بدنه آلومینیومی بهره می‌برد، به یک موتور 3.0 لیتری توربودیزل مجهز شده است. این موتور که در بی‌ام‌و X5 حضور داشت، قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت و 450 نیوتون متر گشتاور است. این خودرو باعث شد شرکت‌ها به دنبال تولید خودروهای کراس‌اوور اسپرت باشند. انتظار می‌رود در آینده با خودروی کراس‌اوور فراری نیز ملاقات کنیم که این موضوع یک موفقیت برای بی‌ام‌و محسوب می‌شود.

 

بی‌ام‌و Nazca C2 Spider

این خودروی بی‌ام‌و در نمونه کوپه به تولید رسید. سه نمونه از خودروی بی‌ام‌و Nazca C2 Coupe در اختیار مشتریان این برند آلمانی قرار گرفت. مدل اسپایدر این خودرو به عنوان یک محصول مفهومی معرفی شد. بی‌ام‌و این خودرو را تولید نرساند و برخلاف نمونه کوپه، به بازار عرضه نشد. این خودرو که توسط ایتال دیزاین طراحی شده است، در سال 1993 در معرض عموم قرار گرفت. این خودروی موتور وسط دارای سقف قابل جدا شدن شیشه‌ای بود. در این خودرو از موتور 12 سیلندر با حجم 5.7 لیتر استفاده شده که شرکت آلپینا آن را بهینه‌سازی کرده است. در مدل کوپه یک موتور 5.0 لیتری حضور داشت. موتور نمونه اسپایدر این خودرو قدرتی برابر با 380 اسب بخار تولید می‌کرد که به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب بی‌ام‌و Nazca C2 Spider منتقل می‌شد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها