کد خبر : 4178

درگ هیجان انگیز بین شاسی بلندهای مرسدس بنز، لامبورگینی، تسلا و لندروور + فیلم

درگ هیجان انگیز بین شاسی بلندهای مرسدس بنز، لامبورگینی، تسلا و لندروور + فیلم

دست اندرکاران سایت Carwow که علاقه زیادی به ترتیب دادن مسابقات درگ بین مدل های مختلف دارند، در آخرین اقدام خود به سراغ 4 شاسی بلند قدرتمند و سریع رفته و آنها را به جان هم انداخته اند. در این مسابقه بسیار جذاب چهار شاسی بلند تسلا مدل X، لامبورگینی اوروس، مرسدس AMG G63 و رنجرور اسپرت SVR در کنار هم قرار گرفته و با هم رقابت می کنند.

به گزارش خودروتک، قبل از تماشای ویدیوی این رقابت دیدنی به معرفی مشخصات مدل های حاضر می پردازیم. از مرسدس AMG G63 شروع می کنیم، شاسی بلند جان سختی که بالاخره پس از چندین دهه در نمایشگاه خودروی دیترویت امسال وارد نسل دوم خود شد.

در زیر کاپوت این نسخه از شاسی بلند محبوب، همان موتور 4 لیتری V8 معروف ژرمن ها قرار دارد. این موتور توربوشارژ توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را داشته و هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد.

شاسی بلند

شاسی بلند جدید و پر سر و صدای ایتالیایی ها یعنی لامبورگینی اوروس نیز نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 توربوشارژ دریافت می کند. موتور این شاسی بلند سریع توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. به گفته لامبورگینی، اوروس در عرض 3.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

نماینده انگلیسی ها در این رقابت، به یک موتور 5 لیتری سوپرشارژ V8 که با جگوار F-Type SVR مشترک است، مجهز شده؛ موتور مذکور می تواند 575 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور برای رنجرور اسپرت SVR تولید کند. انگلیسی ها معتقدند این شاسی بلند تقریبا 2.3 تنی در عرض 4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست می یابد.

range-rover-sport-svr-1

همانطور که می دانید، بر خلاف سه مدل قبلی تسلا مدل X از پیشرانه ای الکتریکی بهره می برد. مدل X حاضر در این مسابقه به خانواده P100D تعلق دارد، به عبارتی این خودرو قوی ترین نسخه به شمار می رود.

پیشرانه تسلا مدل X P100D در مجموع 772 اسب بخار قدرت و بیش از 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. به لطف این پیشرانه توانمند مدل X برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها به 2.9 ثانیه نیازمند است.

نگاهی گذرا به مشخصات این چهار شاسی بلند موجود نشان می دهد که نماینده آمریکایی ها باید بتواند به راحتی بر بقیه غلبه کند، به خصوص اینکه این خودرو توانسته در سایر مسابقات درگ مدل های اسپرت قدرتمند را شکست دهد.

مثل تمامی ویدیوهای ساخته شده توسط Carwow، ویدیوی این مسابقه نیز خوش ساخت و جذاب است. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم شما مخاطبین گرامی دیجیاتو، با تماشای آن از نتیجه مسابقه مطلع شوید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها