کد خبر : 4056

نشان تجاری موتورهای V8 کادیلاک تغییر کرد

نشان تجاری موتورهای V8 کادیلاک تغییر کرد

زمانی بود که خودروها فقط با نام شرکت سازنده خود شناخته می‌شدند. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به لندرورهای اورجینال، شورولت مدل 1957 افسانه‌ای یا فولکس‌واگن قدیمی اشاره کنیم. اکنون، نام مدل حداقل به همان اندازه نام شرکت سازنده اهمیت دارد. این روزها کار به جایی رسیده که حتی پیشرانه خودروها هم نام مخصوص خود را دارند.

به گزارش خودروتک، کادیلاک قصد دارد این پیشرانه توربو دوقلو را روی مدل‌های قدرتمند خود استفاده کند.

کادیلاک یکی از این خودروسازهاست. پیشرانه هشت سیلندر خورجینی Northstar آن‌ها را از دهه 90 میلادی به خاطر دارید؟ اکنون این شرکت یک پیشرانه دیگر طراحی کرده است. نام آن Blackwing بوده و قرار است قدرت موردنیاز نسل جدید مدل‌های پرفورمنس کادیلاک را ابتدا با مدل CT6-V تامین کند.

لوگویی که می‌بینید مربوط به این پیشرانه بوده و جنرال‌موتورز آن را برای استفاده روی خودروهای سواری، شاسی‌بلندها، پیکاپ‌ها و ون‌ها ثبت کرده است. البته احتمال استفاده از این پیشرانه روی مدل‌های ون خیلی بالا نیست، ولی بدون شک، طی سال‌های آتی کادیلاک آن را روی مدل‌های سواری و شاسی‌بلند بسیاری نصب خواهد کرد. کاری که فیات کرایسلر با پیشرانه هل‌کت انجام داده است.

برخلاف پیشرانه Hemi سوپرشارژردار، بلک‌وینگ توربو دوقلو بوده و 4.2 لیتری است. در مدل CT6-V، این پیشرانه 550 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، خروجی‌هایی که بسیار بیشتر از Northstar هستند. جالب است بدانید حتی قوی‌ترین نسخه Northstar با 469 اسب‌بخار قدرت و 595 نیوتن‌متر گشتاور، از نظر میزان خروجی‌ها به گرد پای بلک‌وینگ هم نمی‌رسد.

این‌که کادیلاک لوگوی بلک‌وینگ را کجا نصب خواهد کرد مشخص نیست. هنوز معلوم نشده که کادیلاک می‌خواهد آن را صرفاً روی پیشرانه نصب کند یا ممکن است این لوگو را روی بخش‌های مختلف بدنه مانند گلگیر جلو، کاپوت عقب یا داخل کابین هم ببینیم. با توجه به تبلیغات زیادی که کادیلاک برای پیشرانه بلک‌وینگ شروع کرده، می‌توان حدس زد که شرکت برنامه‌های زیادی برای این لوگو دارد و ظاهراً در مدل‌های مختلفی از آن می‌خواهد استفاده کند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها