کد خبر : 3956

تبدیل هوندا سیویک به وانت

تبدیل هوندا سیویک به وانت

پیکاپ را نیز کسب کند. شاید تعجب کنید ولی بخش تحقیق و توسعه هوندا در بریتانیا به تازگی یک نمونه منحصربه‌فرد پیکاپ از هوندا سیویک تایپ R تولید کرده و در همان کشور مورد تست و آزمایش قرار داده است.

به گزارش خودروتک، مدعی اصلی بر ثبت رکورد سریع‌ترین پیکاپ محور جلوی جهان در پیست نوربورگ‌رینگ.

تیم مهندسی هوندا برای شکل دادن به مدل مفهومی Project P از یک سیویک هاچ‌بک استفاده کرده است. تغییرات به گونه‌ای انجام شده که باله عقب معروف سیویک تایپ R همچنان در سر جای خود حفظ شود. باله در حقیقت به نحوی طراحی شده است که مزاحمتی برای دسترسی به قسمت بار این پیکاپ کوچک ایجاد نکند. یکی دیگر از قسمت‌های درخور توجه عقب این وانت تند و تیز خروجی‌های سه گانه اگزوز هستند. بدنه خودرو به رنگ «قرمز رالی» درآمده که یکی از رنگ‌هایی است که در خط تولید هوندا برای مدل تایپ R هاچ‌بک استفاده می‌شود. در کابین همانطور که از تصاویر پیداست دو صندلی نصب و یک فضای خالی پشت صندلی‌ها برای قرار دادن وسایل سرنشینان فراهم شده است.

در شعبه بریتانیایی هوندا پروژه‌های تحقیقاتی زیادی تعریف می‌شود ولی شاید این یکی برای تیم طراحان فرصت بهتری بود تا خلاقیت‌های خود را به معرض نمایش بگذارند. سرپرست طراحی این خودرو می‌گوید: «علاقه‌ای که مهندسان ما به هوندا دارند در این پروژه جدید نشان داده شده است. ما در اندیشه تست این خودرو در پیست نوربورگ‌رینگ هستیم تا بتوانیم رکورد سریع‌ترین پیکاپ محور جلوی جهان را ثبت کنیم.»

با توجه به اینکه در این پیکاپ کوچک از همان قوای محرکه، جعبه‌دنده و سیستم تعلیق نمونه تایپ R استفاده شده است، ثبت رکورد یاد شده برای هوندا کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. تخمین زده می‌شود که این وانت سرخ رنگ در زمانی کمتر از 6 ثانیه توانایی دستیابی به سرعت صد کیلومتربرساعت را داشته باشد و بتواند به رکورد حداکثر سرعت 265 کیلومتربرساعت دست یابد. شاید نیازی به گفتن نباشد ولی هوندا تصمیمی برای تولید انبوه این خودرو ندارد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها