کد خبر : 3422

پایان تلخ درگ نیسان GTR و ب ام و M4

پایان تلخ درگ نیسان GTR و ب ام و M4

نیسان GTR، گودزیلای ژاپنی از سال 2008 تا به حال رقیب سرسختی برای تمام خودرو ها در تمام کلاس های هایپر، اسپرت و برقی بوده است این خودرو این بار در برابر بی ام و M4 قرار گرفته تا عملکرد آلمانی ها را سنجیده و ببیند که آن ها چه چیزی برای گفتن دارند.

به گزارش خودروتک، نیسان GTR قبلا از پس M4 برآمده بود اما این بار این خودرو با یک M440i روبرو می شود. احتمالا شما نیز درست مثل ما پیش بینی می کنید که نتیجه مسابقات قبلی تکرار شده و این نیسان که مقام اول را از آن خود می کند اما باید بگوییم که این بار شانس با آلمان ها یار بوده و راننده جی تی آر با از دست دادن کنترل خودرو بی ام و را قهرمان این درگ ریس می کند.

همانطور که در ویدئویی که در ادامه قرار دارد قابل مشاهده است راننده نیسان GTR چسبندگی و کنترل خودرو را از دست می دهد و از مسیر مسابقه خارج شده و به دیوار ها برخورد می کند.

اینکه دقیقا در حین مسابقه چه اتفاقی رخ داده و چه عواملی سبب این حادثه شده است مشخص نیست اما گفته می شود دمای هوا در از دست رفتن تعادل خودرو بی تاثیر نبوده است. طبق کامنت یکی از تماشاچی های حاضر در محل مسابقه دمای هوا برابر 6 درجه سانتیگراد بوده است اما آیا این دما می تواند سبب از دست رفتن تعادل خودرو شود؟

نیسان GTR

در توضیح این اتفاق گفته شده که هوای سرد سبب کاهش دمای سطج پیست و در نتیجه کاهش چسبندگی بین لاستیک ها و سطح زمین شده است. این میزان کاهش جسبندگی برای 565 اسب بخار و 633 نیوتن بر متر گشتاور کاملا محسوس است. حال این کاهش چسبندگی خود را در هنگام لانچ بیشتر از همیشه نشان می دهد. اگر به ویدیو منتشر شده دقت کنید متوجه خواهید شد که در ابتدا راننده کمی کنترل نیسان GTR را از دست داد اما سعی به مدیریت آن می کند که متاسفانه موفق نمی شود و در اواسط مسیر خودرو به طور کامل دچار لغزش شده و از مسسیر مسابقه خارج می شود.

درگ ریس های زیادی بوده اند که چنین حوادثی در آن ها رخ داده است اما افزایش تجربه سبب شده که این قبیل حوادث کمتر رخ دهند. راننده بی ام و M440i خوش شانس بوده است که با گودزیلای ژاپنی برخورد نکرده است.

منبع: دیجیاتو

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها