کد خبر : 3255

گوگل Map در آیفون بدون باز کردن قفل گوشی

گوگل Map در آیفون بدون باز کردن قفل گوشی

اگر نیاز به استفاده از مسیریابی گوگل در گوشی آیفون خود دارید اما باز کردن قفل صفحه و اجرای برنامه‌ی گوگل مپ برای‌ شما وقت‌گیر است، با ابزارک، میانبر بزنید!

به گزارش خودروتک، گوگل مپ (Google Map) یا نقشه‌ی گوگل این روزها نقش بسیار مهمی در زندگی همه‌ی مردم دارد چه در ایران و چه در هر جای دیگر دنیا. هر جا که هستیم و به سوی هر مقصدی که در حرکت باشیم نرم‌افزار مسیریابی گوگل  یک برنامه کاربردی  و مفید محسوب می‌شود. البته، ممکن است گاهی ما حوصله‌ی باز کردن این برنامه و پیدا کردن مسیر را نداشته باشیم و از نظر ما این کار فرآیندی سخت و پیچیده باشد. اما شاید ندانید که اگر تلفن هوشمند شما از خانواده‌ی آیفون‌های اپل است، راهی ساده‌تر برای این کار وجود دارد.

بله، کاربران تلفن هوشمند اپل آیفون‌ می‌توانند بدون باز کردن قفل گوشی آیفون عزیز و گران‌قیمت خود از نقشه گوگل استفاده کنند.

ویجت یا ابزارک گوگل مپ برای صفحه نمایش قفل آیفون می‌تواند یک میانبر عالی محسوب شود و کاربران بتوانند از این برنامه بدون باز کردن قفل صفحه به راحتی استفاده کنند. شما می‌توانید بدون باز کردن قفل گوشی از صفحه‌ی ابزارک‌های آیفون استفاده کنید تا امکان دسترسی به راهنمایی‌های مسیریابی را بدون باز کردن هیچ پنجره‌ای داشته باشید. کاربران آیفون برای ایجاد این ابزارک اختصاصی باید چند مرحله ساده‌ای را که در ادامه توضیح می‌دهیم دنبال کنند:

  • مرحله اول: اول از همه، کاربران باید انگشت خود را روی صفحه اصلی آیفون، که در حال قفل است، به سمت چپ صفحه نمایش بکشند. بعد از این مرحله، شما می‌توانید نمایشگر را با تمام ابزارک‌های نصب‌شده موجود مشاهده کنید.

  • مرحله دوم: حالا، برای افزودن ابزارک نقشه‌ی گوگل، باید انگشت خود را به سمت پایین بکشید و کلید Edit یا ویرایش را پیدا کنید. این گزینه در قسمت پایین تمام ابزارک‌های نصب شده قرار دارد.
  • مرحله سوم: بعد از کلیک کردن روی کلید ویرایش، صفحه نمایش جدیدی را مشاهده خواهید کرد که حاوی تمام ابزارک‌‌های موجود است. اکنون، می‌توانید به سمت پایین بروید و ابزارک مسیریابی گوگل را پیدا کنید.

  • مرحله چهارم: در این مرحله، روی علامت سبز رنگ Add (افزودن) ضربه بزنید تا ابزارک مسیریابی گوگل (Google Directions) به نمای Today در صفحه ابزارک‌ها یا ویجت‌های شما اضافه شود. از حالا به بعد، کاربران می‌توانند مسیرها و زمان تقریبی برای مکان جست‌وجو شده در نقشه‌ی گوگل را بدون باز کردن قفل صفحه نمایش آیفون خود چک کنند. کاربران می‌توانند با کمک فلش‌های جهت‌نما روی ابزارک مسیریابی گوگل راهنمایی‌های مسیریابی را پیچ به پیچ دنبال کنند تا به مقصد برسند. 

در صورتی که دلتان می‌خواهد این ابزارک را حذف کنید، می‌توانید به عقب و به همان صفحه قبلی برگردید و با ضربه زدن روی گزینه‌ی ویرایش (Edit) و سپس آیکون منفی‌‎شکل قرمز رنگ در فهرست ابزارک‌های نصب شده، نقشه‌ی گوگل را از میان فهرست ابزارک‌ها پاک کنید. وقتی کارتان تمام شد، روی گزینه Done به معنی "انجام شد" در قسمت بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها