کد خبر : 2693

جسد جمال خاشقجی با چه خودرویی حمل شد؟ + عکس

جسد جمال خاشقجی با چه خودرویی حمل شد؟ + عکس

رسانه های ترکیه اعلام کردند که یک دستگاه خودرو متعلق به کنسولگری عربستان سعودی که مشکوک به حمل جسد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود پس از قتل وی است، در یک توقفگاه ( پارکینگ) در منطقه سلطان غازی شهر استانبول پیدا شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دمیراورن ترکیه به نقل از پلیس این کشور اعلام کرد که این خودرو مرسدس بنز که از نخستین روزهای ناپدید شدن خاشقچی در این توقفگاه رها شده، با احتمال انتقال جسد خاشقچی بازرسی می شود.

این رسانه اعلام کرد که راننده ترک کنسولگری عربستان در استانبول این خودرو را چند روز بعد از حادثه، به توقفگاه منطقه سلطان غازی استانبول منتقل کرده و ماموران پلیس حدس می زنند که جسد خاشقچی با این خودرو به بیرون از کنسولگری منتقل شده است.

جمال خاشقجی

این رسانه از بررسی فنی کارشناسان جنایی پلیس از داخل این خودرو خبر داد.

به گزارش این رسانه، در تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مداربسته، این فرد در حالی که لباس خاشقچی را به تن کرده و گریمی شبیه به او داشته، از درب پشتی کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خارج شده است.

بنا به گزارش سی.ان.ان این فرد 'مصطفی المدنی' بوده و پس از خروج از کنسولگری، به همراه فرد دیگری که کیسه ای به دست دارد، چند ساعتی در شهر استانبول گشت زده، سپس در نزدیکی مسجد سلطان احمد لباس خود را تعویض کرده و لباس های خاشقچی را در کیسه قرار داده و ساعتی بعد کیسه را داخل سطل زباله انداخته و لبخند زنان به هتل باز گشته است.

به ادعای این رسانه، یک مقام ترک گفته است که از المدنی به عنوان بدل خاشقچی استفاده شده و همه این صحنه سازی ها نشان می دهد که خاشقچی با قصد قبلی به قتل رسیده و جسد از کنسولگری خارج شده است.

پیگیری موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود همچنان ادامه دارد و در همین ارتباط خبرنگاران داخلی و خارجی پرشماری با حضور در مقابل کنسولگری عربستان در استانبول اخبار مربوط به این موضوع را مخابره می کنند.

روزنامه صباح ترکیه امروز از کشف اثر انگشت خاشقچی و اثر انگشت اعضای سازمان اطلاعات عربستان که جزو تیم ترور 15 نفره اعزام شده آل سعود هستند، خبر داد و نوشت: این آثار انگشت در اتاق محرمانه کنسولگری که فقط سرکنسول و کارکنان سعودی به آنجا دسترسی دارند، در جریان تحقیقات پلیسی ترکیه کشف شده است.

امروز روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دقایقی پیش از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار این کشور با او تلفنی صحبت کرد تا به عربستان بازگردد اما با رد این پیشنهاد از سوی خاشقچی به خاطر ترس از کشته شدن، تیم ترور او را به قتل رساند.

این رسانه با اشاره به این که رد پای محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در هر مرحله از نتایج به دست آمده در پرونده قتل جمال خاشقچی دیده می شود، نوشت: اطلاعات به دست آمده از منابع امنیتی موثق نشان می دهد که ماهر عبدالعزیز مطرب سر دسته عوامل قتل خاشقچی در محل کنسولگری، پس از ارتکاب به این جنایت هولناک چهار مرتبه با بدر ال آساکر رییس دفتر ولیعهد عربستان تماس گرفته است.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز گذشته در سخنانی در استانبول افزود که نتیجه آخرین تحقیقات در پرونده خاشقچی را روز سه شنبه(فردا) در جلسه هفتگی حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه اعلام خواهد کرد.

وی ماهیت فشارها و تهدیدهای اعمال شده علیه ترکیه را در حال تغییر عنوان کرد و ادامه داد: برای اعلام واقعیات در پرونده قتل خاشقچی مصمم هستیم.

مقام های دولت ریاض بامداد شنبه با صدور بیانیه ای به کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول اعتراف و ادعا کردند که وی بعد از یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است. 

پس از اعتراف به قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد توسط دولت سعودی ، برخی رسانه های ترکیه با طرح این پرسش که 'جسد خاشقچی کجاست؟'، خواستار ارائه پاسخ شفاف به این پرسش از سوی مقام های ریاض شدند.

در بیانیه دولت عربستان، تنها به قتل خاشقچی اشاره شده و درباره سرنوشت جسد وی اطلاعاتی عنوان و اعلام نشده است. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها