کد خبر : 2645

لیست جدید سریع ترین خودروهای دنیا + تصاویر

لیست جدید سریع ترین خودروهای دنیا + تصاویر

رقابت میان برند های خودرو ساز جهان در زمینه های مختلفی پیگیری می شود که یکی از مهم ترین زمینه های رقابت، حداکثر سرعت است. با شنیدن عنوان سریع ترین خودرو های جهان به طور حتم نام برخی از اتومبیل ها به ذهنتان می رسد که حدس زدن آنها کار دشواری نیست.

به گزارش خودروتک ، جدیدترین لیست منتشر شده از پر سرعت ترین ماشین های جهان با محدوده سرعت ۳۸۰ تا ۴۸۲ کیلومتر در ساعت که امروز آماده شده، به خوبی نشان می دهد که کدام برند ها در این زمینه عملکرد بهتری دارند.

رقابت میان برند های خودرو ساز جهان در زمینه های مختلفی پیگیری می شود که یکی از مهم ترین زمینه های رقابت، حداکثر سرعت است.

با شنیدن عنوان سریع ترین خودرو های جهان به طور حتم نام برخی از اتومبیل ها به ذهنتان می رسد که حدس زدن آنها کار دشواری نیست.

پاگانی هوآیرا بی سی

۱۵- Pagani Huayra BC: حداکثر سرعت ۳۸۰.۸ کیلومتر در ساعت

ابر خودروی ایتالیایی پاگانی یکی از بهترین نمونه های تولید شده در زمینه هندلینگ به شمار می رود و این مورد را مدیون اسپویلر های دو تکه اکتیو است که بر اساس میزان چرخش فرمان، نیروی Down Force را به سمت مقابل منتقل می کند. موتور دوازده سیلندر مجهز به دو عدد توربو شارژر که توسط AMG طراحی و تولید شده، قادر به ارائه ۷۸۹ اسب بخار قدرت است. این خودروی زیبا در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۶ معرفی و رونمایی شده بود.

مک لارن اف 1

۱۴- McLaren F1: حداکثر سرعت ۳۸۵.۶ کیلومتر در ساعت

موتور ۱۲ سیلندر V شکل BMW M Power با حجم ۶.۱ لیتر روی مک لارن اف ۱ نصب شده بود تا در سال ۱۹۹۳ رکورد سریع ترین خودروی جهان را با سرعت ۳۸۵.۶ کیلومتر در ساعت به نام خود ثبت کرد. دو سال بعد، مک لارن موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شد. بیست و پنج سال قبل، ساخت و تولید اتومبیل های تک صندلی که راننده در وسط کابین قرار می گرفت، یکی از نشانه های مهم سوپر اسپرت ها به شمار می رفت. مشخصات موتور و طراحی McLaren F1 همچنان جذاب و برای بسیاری از برند های امروزی دست نیافتنی است.

کونیگزگ سی سی آر

۱۳- Koenigsegg CCR: حداکثر سرعت ۳۸۷.۲ کیلومتر در ساعت

خودروساز سوئدی که به صورت تخصصی روی طراحی و ساخت سوپر اسپرت فعالیت می کند، با معرفی کونیگزگ سی سی آر و پیش از تولید بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵، رکورد دار سریع ترین اتومبیل جهان بود. موتور ۸ سیلندر با حجم ۴.۷ لیتری CCR به طور حتم قدرت چندانی برای ثبت چنین رکوردی نداشت، اما بدنه فیبر کربن و طراحی آیرودینامیک آن نقش قابل توجهی در ثبت سرعت ۳۸۷.۲ کیلومتر در ساعت ایفا کردند. نکته جالب توجه در خصوص CCR این است که طراحی بدنه و موتور به طور کامل توسط مهندسین کونیگزگ صورت گرفته بود.

سالین اس 7 توئین توربو

۱۲- Saleen S7 Twin Turbo: حداکثر سرعت ۳۹۶.۸ کیلومتر در ساعت

سالین اس ۷ توئین توربو اولین سوپر اسپرت آمریکایی موتور وسط جهان بود که موفقیت های بسیاری برای این برند به دست آورد. موتور هشت سیلندر ۷ لیتری سالین با دو عدد توربو شارژ فقط ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کرد، اما طراحی آیرودینامیک بدنه و وزن پایین آن، سبب دستیابی S7 به سرعت قابل توجه ۳۹۶.۸ کیلومتر در ساعت شده بود. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر سالین اس ۷ در حدود ۳.۳ ثانیه بود که برای یک خودروی تولید شده بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ عددی بی نظیر بود.

میلان رد

۱۱- Milan Red: حداکثر سرعت ۳۹۸.۴ کیلومتر در ساعت

کمپانی میلان برخلاف تصور یک برند اتریشی است که گل سر سبد آن، سوپر اسپرت ۲.۳ میلیون دلاری Red است که با بهره گیری از موتور هشت سیلندر ۶.۲ لیتری و به کارگیری چهار عدد توربو شارژر به Milan Red اجازه می داد تا ۱۰۳۷ اسب بخار قدرت را به چرخ های خودرو منتقل کند. طبق ادعای کمپانی سازنده، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر Red به طور دقیق ۲.۴۷ ثانیه است و طبق برنامه ریزی میلان، فقط ۹۹ دستگاه از آن به تولید خواهد رسید.

تسلا رودستر

۱۰- Tesla Roadster: حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

در حال حاضر از هر دیدگاه مثبتی که بخواهیم چند خودروی جدید انتخاب کنیم، نام حداقل یک اتومبیل از برند تسلا در آن لیست حضور دارد. این بار در لیست سریع ترین اتومبیل های جهان، نام Tesla Roadster با باتری ۲۰۰ کیلو وات ساعتی دیده می شود. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر این خودرو ۱.۹ ثانیه است و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۴.۲ ثانیه نیاز دارد. اگر رکورد های بی نظیر تسلا رودستر را کنار بگذاریم، حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتری آن نیز جای شگفتی دارد.

استون مارتین والکریه

۹- Aston Martin Valkyrie: حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

استون مارتین با تولید ولکان اولین قدم برای تولید خودرو های سوپر اسپرت خشن و سریع را برداشت و این روند با تولید Valkyrie به تکامل رسیده است. فناوری های فرمولا وان در شاهکار جدید استون مارتین دمیده شدند و به کارگیری یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی در کنار یکدیگر سبب شده که Valkyrie حداکثر ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت ارائه می دهد. موتور بنزینی ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۶.۵ لیتر می تواند به تنهایی ۹۰۰ اسب بخار را به چرخ های ماشین منتقل کند. تمام این موارد در کنار طراحی آیرودینامیک بدنه، همه امکانات را برای دستیابی به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت فراهم می سازد.

اس اس سی اولتیمیت آئرو

۸- SSC Ultimate AERO: حداکثر سرعت ۴۰۹.۶ کیلومتر در ساعت

اولتیمیت آئرو با بهره گیری از موتور V8 با حجم ۶.۳ لیتر و ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت در سال ۲۰۰۷ به سرعت ۴۰۹.۶ کیلومتر در ساعت دست یافته بود که به سادگی بوگاتی ویرون را شکست می داد. موتور این خودرو دقیقا روی چرخ های عقب قرار داشت و تمام قدرت ۱۲۸۷ اسب بخاری را به همین چرخ ها منتقل می کرد. سوپر اسپرت Ultimate AERO با حداکثر سرعت ۴۰۹.۶ کیلومتر در ساعت برای مدت کوتاهی عنوان سریع ترین اتومبیل جهان را در اختیار داشت.

ریماک کانسپت تو

۷- RIMAC Concept Two: حداکثر سرعت ۴۱۲.۸ کیلومتر در ساعت

تصادف ریچارد هموند با ریماک کانسپت وان در سال ۲۰۱۶ در اولین اپیزود فصل دوم مستند گرند تور ابهاماتی در خصوص عملکرد این خودرو به وجود آورد، اما باید به این موضوع دقت کرد که ریچارد هموند با سرعت بسیار بالایی وارد پیچ شد و قطعا هر خودرویی در آن پیچ تند با مشکل روبرو می شد. با این وجود، ریماک به توسعه محصول خود ادامه داد و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ از اتومبیل الکتریکی RIMAC Concept Two با قدرت حیرت آور ۱۹۱۴ اسب بخار رونمایی کرد. شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر ریماک کانسپت تو فقط ۱.۸۵ ثانیه است و حداکثر سرعت ۴۱۲.۸ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می آورد.

بوگاتی چیرون

۶- BUGATTI Chiron: حداکثر سرعت بیش از ۴۱۷.۶ کیلومتر در ساعت

راننده فرانسوی و حرفه ای مسابقات اتومبیل رانی، لوئیس چیرون هیچگاه فکر نمی کرد که نامش را روی یک سوپر اسپرت گران قیمت بگذارند. آن هم یک سوپر اسپرت استثنائی از نظر فناوری های طراحی و تولید که بسیاری از آنها از بوگاتی ویرون الهام گرفته شدند. ویرون برای این برند فرانسوی که تحت تملک فولکس واگن آلمان قرار دارد، آغاز یک فصل جدید بود که با رکورد های متعدد این خودرو، شیرین ترین فصل بوگاتی به شمار می رود. پس از معرفی مدل های مختلفی از Veyron، دیگر وقت آن رسیده بود که یک اتومبیل با طراحی و موتور جدید معرفی شود که قرعه به نام Chiron افتاد. هر چند در بسیاری از بخش های چیرون هم می توان رد پای Veyron را مشاهده کرد، اما بدون اغراق باید گفت که خودروی جدید بوگاتی بسیار زیبا تر است. بوگاتی چیرون با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخاری خود به طور حتم می تواند سرعتی بیشتر از نسخه پایه ویرون را ثبت کند، اما حداکثر سرعت آن هنوز به صورت رسمی تست نشده است و مدیران این برند فرانسوی ادعا می کنند که چیرون می تواند بیش از ۴۱۷.۶ کیلومتر در ساعت را تجربه کند. تیراژ تولید Chiron بنا بر اعلام کمپانی به تعداد ۵۰۰ دستگاه است و این یعنی حداقل ۵۰۰ نفر در جهان وجود دارند که ۳ میلیون دلار برای یک ابر خودرو پرداخت کنند.

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت

۵- BUGATTI Veyron Super Sport: حداکثر سرعت ۴۲۸.۸ کیلومتر در ساعت

فولکس واگن پس از خریداری بوگاتی، فقط به یک هدف فکر می کرد، تولید سریع ترین خودروی تولید انبوه جهان که ویرون موفق به تحقق هدف آنها شد. بوگاتی ویرون با موتور ۱۶ سیلندر W شکل با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار، حیرت همگان را در بر داشت و در ابتدای ورود به بازار با هر وسیله نقلیه ای از جمله جت جنگنده یورو فایتر تایفون مورد مقایسه قرار گرفت. همه چیز به شکلی ایده آل در حال سپری شدن بود که ناگهان با معرفی SSC Ultimate Aero رکورد های ویرون تحت تاثیر قرار گرفت و این خودرو توان کافی برای رقابت نداشت. در نهایت مدیران بوگاتی تصمیم گرفتند تا تغییراتی عمده روی Veyron اعمال کنند. در ابتدا قدرت موتور به ۱۲۰۰ اسب بخار افزایش یافت و برای بهبود آیرودینامیک نیز تغییراتی در طراحی و ساختار بدنه صورت گرفت. نتیجه این تغییرات به شکل گیری BUGATTI Veyron Super Sport منجر شد، خودرویی که حداکثر سرعت ۴۲۸.۸ کیلومتر در ساعت را در پیست اختصاصی فولکس واگن به ثبت رساند. ویرون سوپر اسپرت یک نسخه اختصاصی با نام Vitesse تولید کرد که سقف آن به صورت دستی قابل باز شدن بود. ویتسه در تست های صورت گرفته به حداکثر سرعت ۴۰۶.۴ کیلومتر در ساعت دست یافت تا رکورد سریع ترین خودروی سقف باز جهان را به خود اختصاص دهد.

هنسی ونوم جی تی

۴- HENNESSEY Venom GT: حداکثر سرعت ۴۳۲ کیلومتر در ساعت

کمپانی هنسی ماموریت های ویژه ای برای ساخت بهترین اتومبیل ها پشت سر گذاشته است. اما پس از تیونینگ و اعمال تغییرات روی خودرو های تولید شده توسط فورد، مدیران هنسی تصمیم گرفتند تا به تولید خودروی اختصاصی خود بپردازند. ونوم جی تی از یک موتور ۸ سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه به حجم ۷۰۰۰ سی سی و قدرت خروجی ۱۲۴۴ اسب بخار بهره می برد. دو عدد توربو شارژر بلبرینگی نیز به افزایش عملکرد موتور کمک می کنند. ابر خودروی Venom GT در سال ۲۰۱۴ موفق به ثبت حداکثر سرعت ۴۳۲ کیلومتر در ساعت شد، اما این رکورد فقط در مسیر رفت به ثبت رسید تا جایی در کتاب رکورد های گینس نداشته باشد.

کونیگزگ آگرا آر اس

۳- Koenigsegg Agera RS: حداکثر سرعت ۴۴۴.۸ کیلومتر در ساعت

آگرا آر اس در حال حاضر به صورت رسمی، سریع ترین خودروی جهان به شمار می رود و کونیگزگ برای ثبت چنین رکوردی، سوپر اسپرت خود را در مسیر ۱۷.۶ کیلومتری Las Vegas به Pahrump تست کرد. ابر خودروی ۱۱۶۰ اسب بخاری سوئدی در اولین تلاش خود به حداکثر سرعت ۴۵۵.۲۸ کیلومتر در ساعت دست یافت. اما در دومین تلاش که لازمه ثبت رسمی رکورد است، حداکثر سرعت Agera RS به ۴۳۳.۹ کیلومتر در ساعت کاهش یابد تا میانگین سرعت دو مسیر طی شده، نام این اتومبیل را به عنوان دوم در لیست سریع ترین خودرو های جهان ثبت کند. آگرا آر اس از موتور هشت سیلندر V شکل به حجم ۵ لیتر و دو عدد توربو شارژر بهره می برد که می تواند قدرت قابل توجه ۱۱۶۰ اسب بخار را تولید کند.

اس اس سی توآتارا

۲- SSC TUATARA: حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت

کمپانی SSC (Shelby Super Cars) پس از تولید موفقیت آمیز Ultimate Aero و پس از چند سال، خودروی جدید خود را با نام TUATARA معرفی کرد. طراحی بدنه توآتارا بسیار زیبا و چشم نواز است و شلبی سوپر کارز برای آن یک موتور هشت سیلندر V شکل به حجم ۵.۹ لیتر در نظر گرفته است. با توجه به اینکه طراحی موتور به صورت اختصاصی توسط SSC انجام شده، آنها اطلاعات دقیقی از نوع عملکرد موتور دارند. در صورتی که از اتانول E85 به عنوان سوخت TUATARA استفاده کنید، به قدرت حیرت آور ۱۷۵۰ اسب بخار دست خواهید یافت. اما با تزریق بنزین با اکتان ۹۱ به باک توآتارا، قدرت موتور به ۱۳۵۰ اسب بخار محدود می شود. طراحان سوپر اسپرت آمریکایی ادعا می کنند که خودروی آنها از لحاظ آیرودینامیک بدنه، وضعیت بهتری نسبت به رقبای قدرتمندی همچون بوگاتی چیرون، کونیگزگ آگرا و هنسی ونوم اف ۵ در تست درگ دارد. شلبی سوپر کارز برای تولید ۱۰۰ عدد توآتارا برنامه ریزی کرده و اولین نمونه های تولید شده از سال ۲۰۱۹ میلادی به مشتریان تحویل داده می شود.

هنسی ونوم اف 5

۱- HENNESSEY Venom F5: حداکثر سرعت ۴۸۱.۶ کیلومتر در ساعت

ونوم اف ۵ جدیدترین سوپر اسپرت برند آمریکایی هنسی است که در نگاه اول از نظر ظاهر، شباهت هایی با SSC TUATARA دارد. هنسی در سال ۲۰۱۴ با Venom GT وارد بازی بزرگان شد و قابلیت های خود را به معرض نمایش گذاشت. سه سال پس از تولید ونوم جی تی، مدیران هنسی تصمیم گرفتند تا نسخه ای جدید از سوپر اسپرت خود را تولید کنند که نتیجه آن، تولد Venom F5 با موتور هشت سیلندر V شکل به حجم ۷۴۰۰ سی سی و قدرت خروجی ۱۶۰۰ اسب بخار بود. یکی از قابلیت های جالب ونوم اف که قدرت موتور و طراحی آیرودینامیک بی نظیر آن را نشان می دهد، پیمایش ۰ تا ۳۹۸.۴ کیلومتر و توقف کامل در زمان باور نکردنی ۳۰ ثانیه است. هنسی تاکنون برای ثبت حداکثر سرعت خود در کتاب کورد های گینس، اقدامی انجام نداده و به همین دلیل در حال حاضر آگرا آر آس همچنان عنوان سریع ترین اتومبیل جهان را در اختیار دارد.

منبع: بنچیمو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها