کد خبر : 2611

حداکثر سرعت لامبورگینی ایرانی چقدر است؟

حداکثر سرعت لامبورگینی ایرانی چقدر است؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از زحمات گروه طراحی لامبورگینی ایرانی گفت: طراحی لامبورگینی ایرانی سرآغاز اتفاقات بزرگ در صنعت خودروسازی است

به گزارش خودروتک، «علی جهانگیری» در نشست با طراح و سرپرست گروه طراحی لامبورگینی ایرانی اظهار کرد: امروز باید تبریز و ایران به خود ببالد که چنین جوانانی باانگیزه و بامهارت دست‌به‌کارهای بزرگ می‌زنند و این برای تمام ایرانیان غرورآفرین است. 

وی ادامه داد:  ما در همه مراحل اداری و ثبت این اقدام بزرگ در کنار این گروه خواهیم بود، همیشه در طول تاریخ ایده‌های نابی مطرح‌شده‌اند اما وقتی گرفتار پروسه‌های طولانی می‌شوند، خسته شده و ایده‌های ناب نیز به فراموشی سپرده می‌شود اما ما برای به سرانجام رسیدن این اقدام بزرگ در کنار شما خواهیم بود. 

 معاون استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن دعوت از این مجموعه برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی  گفت: در کنار زون تخصصی خودرو و قطعه‌سازی مکان مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا محصول خود را به نمایش بگذارید و در ادامه مسیر نیز در بحث ثبت پتنت مشاوره‌ها و همراهی‌های موردنیاز از شما صورت می‌گیرد. 

 جهانگیری حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های خاص دولت نام برد و افزود: این حمایت‌ها بدون شک با طی مراحل قانونی می‌تواند در خصوص طرح حاضر نیز عملیاتی شود و در این‌ میان همکاری و تعامل 26 نفر متخصص در کنار یکدیگر اقدام قابل‌تقدیری است که ما این موضوع را نیز موردتوجه قرار خواهیم داد. 

وی توسعه صنعت خودروسازی را از برنامه‌های کلان استان نام برد و گفت: طی کردن مراحل اداری این موضوع همیشه طولانی است و استانداردهای متعددی را طلب می‌کند که امیدواریم شما نیز با همان انگیزه اولیه در این مسیر قدم بردارید. 

«مسعود مرادی» طراح و سرپرست گروه طراحی لامبورگینی ایرانی با اشاره به این‌که جرقه اولیه این کار چهار سال پیش زده‌ شده است، گفت: طراحی و مدل‌سازی اولیه را به‌تنهایی پیش بردم تا این‌که کار به مراحل حساس‌تر رسید و در نهایت با یک گروه 26 نفره توانستیم به نتیجه نهایی دست‌یابیم. 

وی ادامه داد: در وهله نخست خودرو را به‌صورت کاملاً دیجیتالی طراحی کردیم و بعد در  بخش مدل‌سازی مدل چوبی را با ظرافت تمام به نتیجه رساندیم و پس از طی این مراحل از کارگاه مدل‌سازی به کارگاه ساخت و تولید منتقل شدیم و این بار کار وارد مرحله جدیدی شد. 

مرادی با اشاره به ویژگی‌های فنی این خودرو، افزود: خودرو 306 اسب بخار قدرت، 280 کیلومتر بر ساعت سرعت، 6 سیلندر 3.8 لیتری، گیربکس 6 سرعتِ، سیستم پایداری به‌روز، 471 سانتی‌متر طول، 260 سانتی‌متر عرض و 114 سانتی‌متر ارتفاع دارد. 

رئیس هیئت مدیره انجمن خودرو و قطعه‌سازی آذربایجان‌شرقی نیز در این رابطه گفت: طراحی لامبورگینی ایرانی یک شاهکار در صنعت خودروسازی است. 

 یونس پایدار افزود: بسیار خرسندیم که امروز همشهریان ما کارهایی خلق می‌کنند که قابل‌تحسین است. 

 وی ادامه  داد: این‌که گروه حاضر توانسته است به‌صورت فضایی و نکته به نکته تمام محاسبات را درست انجام دهد و با سنجش دقیق اقدام کند بسیار اقدام بزرگی است. 

وی همچنین از حمایت‌های هیئت مدیره انجمن خودرو و قطعه‌سازی از مجموعه حاضر خبر می‌دهد و می‌افزاید: از امروز آقای «مسعود مرادی» به‌عنوان عضو افتخاری  انجمن خودرو و قطعه‌سازی معرفی می‌شود و ما در سفر آتی خود به اتریش در خصوص خودروسازی خواهد بود تمایل داریم تا در کنار این جوان خوش ذوق و مبتکر باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها