کد خبر : 2551

پاترول عجیب و غریب پلیس دوبی

پاترول عجیب و غریب پلیس دوبی

هفته گذشته سی و هشتمین دوره از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس (GITEX) در دوبی برگزار شد. مثل دوره های پیشین، امسال نیز این نمایشگاه میزبان برخی از آخرین تکنولوژی ها بود و شرکت های مطرح بین المللی جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

به گزارش خودروتک، خودروی پلیس منحصر به فرد حاضر در نمایشگاه جیتکس امسال را می توان یکی از ستارگان دانست. این خودرو که به ناوگان پلیس دوبی تعلق دارد، Beast Patrol (پاترول هیولا) نامگذاری شده و با همکاری بخش عملیات ویژه شرکت معروف W Motors و شرکت امنیت سایبری Safe City Group توسعه یافته است.

BEAST PATROL_Exterior (3)

همانطور که از نام آورده جدید W Motors مشخص است، این خودرو ابعادی بسیار بزرگ داشته و به واسطه طراحی خشن، هیبتی مثال زدنی دارد. اما اگر بخواهیم به اصلی ترین ویژگی هیولای اماراتی ها اشاره داشته باشیم، باید بگوییم که این شاسی بلند جذاب از آخرین فناوری های موجود سود برده و به نوعی پیشرفته ترین خودروی پلیس حال حاضر جهان محسوب می شود.

BEAST PATROL_Exterior (4)

تصاویر منتشر شده از پاترول هیولا نشان می دهند که چندین و چند نمایشگر لمسی در داخل کابین آن به کار گرفته شده است. ظاهرا هر کدام از این نمایشگرها وظیفه ای متفاوت داشته و برای کنترل قسمت های مختلف خودرو، مشاهده داده های ترافیکی و مشاهده اطلاعات افراد تحت تعقیب کاربرد دارند.

BEAST PATROL_Interior (2)

متاسفانه درباره جزئیات فنی و امکانات پاترول هیولا اطلاعاتی منتشر نشده و مشخص نیست که این خودرو بر روی چه پلتفرمی شکل گرفته و از چه موتوری نیروی خود را دریافت می کند.

BEAST PATROL_Interior with Dubai Police Officer

در حال حاضر اماراتی ها فقط به رونمایی از این شاسی بلند پیشرفته و انتشار چند تصویر بسنده کرده اند. در کنار پاترول هیولا، پلیس دبی از یک سرویس امنیتی پیشرفته، چند پهپاد و خودروی پرنده پیشرفته نیز پرده برداری نموده است.

BEAST PATROL_Exterior (5)

به گفته رئیس پلیس دوبی این پهپادها باعث افزایش ایمنی عبور و مرور و امنیت خیابان ها شده و می توان در تصادفات و عملیات نجات در خشکی و دریا از آنها کمک گرفت.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها