کد خبر : 1768

لوکس های 2050 چه شکلی هستند؟

لوکس های 2050 چه شکلی هستند؟

صنعت خودروی جهان اکنون در آستانه تغییر و تحولی بزرگ قرار دارد. گرایش همه جانبه خودروسازان به سمت پیشرانه های برقی و فناوری خودران باعث شده که کیفیت و مفهوم حمل و نقل در سال های پیش رو تا حد زیادی نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.

به گزارش خودروتک، بنتلی که یکی از سنتی ترین و لوکس ترین خودروسازان تاریخ به شمار می رود، به استقبال این اتفاقات انقلابی رفته و اخیرا از دانشجویان هنر رویال کالج خواسته بود تا برداشت خود از یک مدل مزین به نشان این کمپانی در سال 2050 را به تصویر بکشند.

از میان 24 طرح رسیده، اساتید رویال کالج و تیم طراحی بنتلی 4 طرح را برگزیده و آنها را شایسته تقدیر تشخیص داده اند. این طرح ها عبارتند از:

  • طرح Luxury Soundscapes توسط Irene Chiu
  • طرح Material Humanity توسط Kate NamGoong
  • طرح Stratospheric Grand Touring توسط Jack Watson
  • طرح Elegant Autonomy توسط Enuji Choi

از میان این طرح ها، مفهومی خلق شده توسط خانم NamGoong جذاب تر از بقیه دیده می شود. این طراح جوان برداشتی جالب از 2050 داشته و در آن زمان یک خودروی لوکس را با پیشرانه ای بنزینی تصور می کند.

Bentley Future British Luxury, Kate NamGoong

به اعتقاد خانم NamGoong در آینده وقتی همه مدل ها با پیشرانه های برقی و فناوری خودران تولید شوند، این مدل های بنزینی مجهز به موتور V8 و کنترل دستی خواهند بود که متمایزتر از دیگر اتومبیل ها ظاهر شده و حسی نوستالژیک به افراد ثروتمند خواهند بخشید؛ درست مثل زمانی که داشتن اسب و سوارکاری پس از فراگیر شدن اتومبیل، نشانه ثروت و دارایی های زیاد بود.

همانطور که از نام طرح Luxury Soundscapes می توان حدس زد، این مفهومی بیشتر بر روی فضایی آرام و صداهای آرامش بخش تاکید دارد تا از این طریق تجربه ای متفاوت از سفر را برای سرنشینان رقم زده شود.

Irene_Chiu_Soundscape_01_Interior.width-1000

در مفهومی Elegant Autonomy طراح آن تطابق یک خودروی بدون راننده را با شهرهای هوشمند متصور شده و روح بنتلی را در آن دمیده است.

eunji02.width-1000

کانسپت Stratospheric Grand Touring هم برداشت طراح خود از دوران سفرهای تجاری بین المللی بی وقفه را به نمایش می گذارد.

bentley-cars-of-2050 (2)

استفان سیلاف (Stefan Sielaff) مدیر بخش طراحی بنتلی درباره همکاری خود با دانشجویان گفته: بنتلی همیشه در عرصه اتومبیل های لوکس پیشتاز بوده و با این همکاری ما از دانشجویان خواستیم برداشت خود را از آینده به ما نشان بدهند. ما به دنبال ایده ها و کانسپت هایی بودیم که بتوانند مسیرهایی جدید و جذاب را پیش رویمان قرار دهند.
 
دانشجویان سال دوم طراحان فردا هستند، به همین دلیل است که نتایج این چالش بسیار هیجان انگیز دیده می شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها