کد خبر : 1452

فراری هایی که دلبری می کنند + تصاویر

فراری هایی که دلبری می کنند + تصاویر

کمپانی فراری یکی از برترین کمپانی‌های خودروسازی تا به امروز است. آن‌ها با ساخت خودروهای جاده‌ای تا خودروهای مسابقات فرمول یک توانسته‌اند به آرزوی هر فرد، جامه عمل بپوشانند. آن‌ها در طی فعالیت خود خودروهای بسیار زیبا و چشمگیری ساخته‌اند که هم ظاهر خوبی دارند و هم بسیار پرسرعت‌اند.

به گزارش خودروتک، اتومبیل‌های فراری برای بیشتر علاقه‌مندان به خودرو نام شناخته شده‌ای هستند. این اتومبیل‌های بسیار گران قیمت طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارند. در طول سال‌های زیادی که شرکت فراری اتومبیل‌های مختلف تولید و راهی بازار کرده، مدل‌های مختلفی وجود دارند که بیش از سایرین مورد توجه مردم قرار گرفتند. این خودروها توانستند خودشان را به عنوان بخشی از تاریخ فراری معرفی کنند.

۱۰. دایتونا ۳۶۵

اولین خودروی این لیست ۳۶۵ است که دایتونا (۳۶۵ Daytona) هم نامیده می‌شود. نام این خودرو از مسابقات دایتونا در آمریکا گرفته شده است. این خودرو با زیبایی و قدرت اش به خودروی موردعلاقه بسیاری از افراد جهان تبدیل شده است. موتور ۴,۴ لیتری V۱۲ آن ۳۵۲ اسب بخار انرژی تولید کرده و سرعت بسیار خوبی دارد. طرح این خودرو کلاسیک است و به دوره‌ای تعلق دارد که فراری طرح‌های ایتالیایی علاقه داشت.


۹. فراری ۲۵۰

اگر تا به حال فیلم “مرخصی فریس بولر” (Ferris Buellers Day Off) را دیده باشید حتماً این خودروی ۲۵۰ GT California Spider را دیده‌اید. این خودرو مشهورترین و گران قیمت‌ترین خودروی فراری تولید شده است که از زمان ساختش در حراجی‌های خصوصی تا ۱۵ میلیون دلار قیمت گزاری شده است. دلیلش این است که این خودرو هم ظاهر زیبایی دارد و هم تجربه رانندگی منحصر به فردی در اختیارتان قرار خواهد داد. ظاهر اسپرت مانندش هم بر زیبایی آن می‌افزاید. این خودرو در سال ۱۹۵۸ ساخته شد، زمانی که کمپانی‌های ایتالیایی می‌خواستند به بازار ایالات متحده راه پیدا کنند.

 

۸. جی تی اس ۳۰۸

شرکت پینینفارینا طراحی بسیاری از خودروهای به یادماندنی فراری را برعهده داشت و ۳۰۸ GTS نیز این قاعده مستثنا نبود. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۷۷ تولید شد و استفاده از آن در برنامه تلویزیونی Magnum PI بر شهرت آن افزود. این خودرو همچنین از جمله اولین خودروهایی بود که از طرح ظریف به طرح مردانه و خشن‌تر روی آورد. با این حال با موتور ۲,۹ لیتری و V۸ یک خودروی قوی است و تجربه یک رانندگی خوب را در اختیارتان قرار می‌دهد. کاپوت جلوی خودرو همانند خودروی دیگر فراری یعنی Testarossa می‌باشد.


۷. تی آر ۲۵۰

این اولین خودرو از رده Testarossa است که در سال‌های ۱۹۸۰ مورد توجه قرار گرفتند. خودروی ۲۵۰ TR در سال ۱۹۵۷ تولید شد و پس از آن خط تولید بهترین خودروهای فراری راه اندازی شد. این خودرو یک خودروی اسپرت عالی برای گشت و گذار در یک روز آفتابی بود. درپوش موتور به رنگ قرمز رنگ آمیزی شده بود و به همین دلیل نام Testarossa به آن داده شد. با موتور ۳,۰ لیتری و V۱۲ آن مطمئناً یک تجربه رانندگی منحصر به فرد در اختیارتان قرار می‌گیرد. نیروی ۳۰۰ اسب بخار آن هم این تجربه را لذت بخش تر می‌کند.


۶. انزو

یکی از خودروهای مدرن فراری که سروصدای زیادی به پا کرد Enzo بود. این خودرو از آن دست خودروهایی است که به دلیل طراحی خاصش یا عاشقش می‌شوید یا از آن خوشتان نمی‌آید. بسیاری این خودرو را دوست دارند و زمانی که پشت فرمان آن بنشینید قطعاً از آن خوشتان می‌آید. این خودرو به نام انزو فراری، بنیان گزار شرکت فراری نام گذاری شد. این خودرو تنها به مدت دو سال، بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ ساخته شد، بنابراین اگر می‌خواهید یکی از آن را داشته باشید باید زودتر اقدام کنید. مشخصه دیگر این خودرو علاوه بر ظاهرش، نیروی دیوانه وار ۶۶۰ اسب بخارش است. درنتیجه با این خودرو می‌توان با سرعت ۲۱۸ آمپر رانندگی کرد.


۵. جی تی ۲۴۶ دینو

زمانی که به خودروهای کلاسیک فراری نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که این کمپانی در طی این سال‌ها چقدر تغییر کرده است، زیرا خودروهای قدیمی‌تر ظاهر زرق و برق دارتری داشتند. خودروی Dino ۲۴۶ GT یکی از نمونه‌های کلاسیک و جذاب فراری است. اگرچه این خودرو آرم فراری را ندارد اما یک فراری محسوب می‌شود. این خودرو که بر اساس نام فرزند انزو فراری یعنی دینو نام گزاری شده در سال ۱۹۶۹ ساخته شد. اگرچه به اندازه خودروهای دیگر این لیست قوی نیست اما با موتور ۲,۴ لیتری V۶ یک رانندگی لذت بخش را تجربه خواهید کرد. ظاهر خاص و طراحی جذاب این خودرو باعث شد که در این لیست در جایگاه پنجم قرار بگیرد.


۴. ایتالیا ۴۵۸

خودروی مدرن ۴۵۸ Italia مجموعه‌ای از تکنولوژی معاصر و مهندسی فراری است. این خودرو با ظاهر جذابش خودروی مورد علاقه یک راننده واقعی است. با موتور ۴,۵ لیتری V۸ رانندگی دلپذیری را تجربه خواهید کرد. بسیاری از طرفداران معتقدند که این موتور بهترین موتور V۸ فراری است. این خودرو بدون شک یک خودروی کامل است.


۳. لا فراری

یکی از دلایل موفقیت فراری این است که با زمان به جلو می‌رود. مدل LaFerrari نشانه ورود این کمپانی به قرن بیستم بود و یک خودروی محشر با موتور هیبریدی است. طرح خاص آن به خصوص در کنار درب‌های خودرو حقیقتاً چشم گیر است. موتور ۶,۳ لیتری ۷۸۹ اسب بخار به همراه یک موتور الکتریکی ۱۶۱ اسب بخار، نیروی فوق العاده ای به این خودرو می‌بخشند. این کمپانی تنها ۴۹۹ عدد از این خودروی ۱ میلیون دلاری را ساخت که هر کدام از آن‌ها محشر بودند. با این خودرو در عرض کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۶۰ آمپر دست پیدا می‌کنید بنابراین باید حین رانندگی کلاهتان را نگه دارید.


۲. تستاروزا

بدون شک یکی از شناخته شده ترین و خاص‌ترین خودروهای فراری Testarossa ساخته سال ۱۹۸۰ است. این خودرو که توسط شرکت پینینفارینا طراحی شد توانست بر طراحی و خط تولید بسیاری از خودروهای این شرکت تأثیر بگذارد. این خودرو توسط برنامه تلویزیونی کلاسیک دهه ۸۰ میلادی یعنی Miami Vice به عنوان خودروی منتخب کروکت معرفی شد و به شهرت رسید. این خودرو که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۶ تولید شد اولین خودرویی است که با فکر کردن به فراری به ذهنتان خطور می‌کند. این خودرو در زمان اولین فروش با موتور ۴,۹ لیتری، ۳۹۰ اسب بخار ۱۲ سیلندری خود قدرتمندترین خودروی جهان بود. اگر می‌خواهید در حین رانندگی توجه عابران پیاده را جلب کنید باید پشت فرمان این خودرو بنشینید


۱. اف ۴۰

در صدر این لیست خودروی زیبای F۴۰ قرار دارد. این خودرو که به مناسبت چهلمین سالگرد کمپانی ساخته شد آخرین خودرویی است که در زمان حیات انزو فراری تولید شد و بلافاصله پس از ساخت موردتوجه قرار گرفت. این خودروی آتشین ظاهر بسیار جذابی دارد. قسمت عقبی آن ظاهر بسیار زیبایی دارد و در نگاه اول نظرتان را جلب می‌کند. این خودرو که اولین بار در سال ۱۹۸۷ ساخته شد به سرعت به جای تستاروزا به عنوان خودروی برتر فراری معرفی شد. اگرچه ماشین آلات آن ابتدایی است اما تجربه رانندگی منحصر به فردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. موتور V۸ با ۴۷۸ اسب بخار دو توربویی آن می‌تواند در عرض چند ثانیه سرعت خودرو را به ۲۰۱ آمپر در ساعت برساند. این خودرو همانند هیچ کدام از خودروهای دیگر فراری نیست.

خودروهای شرکت فراری به دلیل ظاهر جذاب و طرح خاص خود هنوز هم جز برترین خودروهای جهان هستند که اغلب افراد در صورت داشتن پول دوست دارند آن‌ها را داشته باشند. شرکت فراری با تولید خودروهای قدرتمند و زیبا توانست در مدت زمان طولانی شهرت و موفقیت خود را حفظ کند. اگرچه بنیان گذار افسانه‌ای این شرکت یعنی انزو فراری از دنیا رفته اما میراث آن همچنان حفظ شده و این کمپانی خودروهای قدرتمندتر و زیباتری تولید می‌کند.


منبع: پروشات

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها