کد خبر : 10268

موتور جدید مزدا قوی تر از همیشه

موتور جدید مزدا قوی تر از همیشه

مشخصات موتور Skyactiv-X مزدا به اینترنت راه پیدا کرد. به نظر می رسد قدرت تولیدی این موتور برابر با 178 اسب بخار است.

به گزارش خودروتک، مزدا 3 2019 در گذشته نه چندان دور در معرض دید عموم قرار گرفت (نسل جدید مزدا 3 رسما معرفی شد؛ انقلاب در طراحی و موتور). مزدا قصد دارد این خودرو را با یک موتور انقلابی روانه بازار کند. در حالی که در زمان معرفی مشخصات موتور Skyactiv-X مزدا به اینترنت راه پیدا نکرد، به تازگی اطلاعات جدیدی در رابطه با آن منتشر شده است.

وب‌سایت مزدا در اسلواکی بروشور مربوط به نسل جدید مزدا 3 را منتشر کرده که به موتور Skyactiv-X مزدا اشاره می کند. بر اساس این بروشور، موتور جدید مزدا قادر به تولید 178 اسب بخار قدرت و 222 نیوتون متر گشتاور است.

این بروشور به این موضوع اشاره می کند که خریداران تریم های GT و GT پلاس می توانند مزدا 3 را با موتور Skyactiv-X سفارش دهند. این دو تریم به همراه گیربکس دستی و یا اتوماتیک در اختیار خریداران قرار می گیرند. نمونه هاچ بک این خودرو در نمونه های محور جلو و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه می شود؛ با این حال مدل سدان تنها به صورت محور جلو به فروش می رسد.

نسل جدید مزدا 3 سدان و هاچ بک به همراه موتور Skyactiv-X، گیربکس دستی و محور جلو با قیمت پایه 23,190 یورو در اسلواکی به فروش می رسد. مزدا 3 هاچ بک مجهز به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس خودکار، گران ترین نمونه این خودرو با قیمت 29,290 دلار محسوب می شود.

فروش این خودروی جذاب ژاپنی از ماه مارس در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد؛ با این حال خریداران می توانند آن را با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی سفارش دهند. این موتور قدرتی برابر با 186 اسب بخار و گشتاوری برابر با 252 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می دهد. قیمت پایه این خودرو در نمونه سدان برابر با 21 هزار دلار است.


منبع: گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها