کد خبر : 10151

رابطه نوع ماشین و شخصیت راننده چیست؟

رابطه نوع ماشین و شخصیت راننده چیست؟

در این دنیای سریع، حفظ شخصیت و به جای گذاشتن احساسات خوب اهمیت زیادی دارد. نحوه برقرای ارتباطات اجتماعی، صحبت کردن و راه رفتن همگی مواردی هستند که درباره شما مطالبی را بیان می‌کنند.

به گزارش خودروتک، انتخاب لوازم جانبی، دوستان و حتی لباس منعکس کننده جزئیات کوچکی درباره شخصیت شما است. به طور مشابه، حتی انتخاب ماشین می‌تواند برخی از جزئیات مهم را درباره شما به عموم مردم منتقل کند.

پس چگونه یک خودرو شخصیت شما را بیان می‌کند؟

در حالی که بسیاری از مردم به یک وسیله نقلیه به چشم یک روش ساده حمل و نقل نگاه می‌کنند، برخی دیگر از افراد مطالب زیادی را درباره ماشین به اشتراک می‌گذارند. مهم نیست که آیا شما یک Beetle یا یک کانوتیبل قرمز یا یک مینی‌ون و یا وانت بزرگ را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب می‌کنید، هر یک از این موارد مطالبی را درباره شخصیت شما بیان می‌کنند. در حقیقت، وسیله نقلیه شما انعکاسی از شخصیت شماست. این عمدتا به این دلیل است که مردم تنها به استفاده از محصولاتی علاقه دارند که استعداد و قابلیت‌های خاص آنها را نشان می‌دهد و ارزش‌های آنها را منعکس می‌کند. به طور ناخودآگاه، اغلب آنها مواردی را خریداری می‌کنند که یک پیام کوچک در مورد آنها را به سایرین ارسال می‌کند.

با این حال، این سوال در ذهن مطرح می‌شود که ماشین شما چه چیزی را در مورد شما مطرح کرده و چگونه شخصیت شما را تعریف می‌کند؟

خوب، اگر شما تا به حال به یک نمایندگی برای خرید یک وسیله نقلیه رفته باشید، ممکن است شنیده باشید که فروشنده به شما می‌گوید این ماشین “دقیقا خود شما است”. چه چیزی باعث می‌شود که فروشنده این حرف را بگوید؟ در حالی که بسیاری ممکن است استدلال کنند که این یک تکنیک فروش است، اما این حرف برای فروشنده معنادار است. اغلب از این افراد می‌توانید ایده‌های خوبی در مورد این که چگونه وسیله نقلیه، شخصیت شما را تعریف می‌کند، کسب کنید. در برخی موارد، این می‌تواند ناشی از وسیله نقلیه‌ای باشد که با شخصیت شما منطبق است. گاهی اوقات می‌تواند ناشی از سبک خودروی شما باشد. برای درک بیشتر، بیایید نگاهی به برخی از انواع مختلف وسایل نقلیه بیندازیم. و متوجه شویم که آنها چه چیزی در مورد شخصی که صاحب آنها است بیان می‌کنند.

  • اتومبیل‌های لوکس

وسایل نقلیه لوکس گران‌ترین خودروهای موجود هستند. معمولا با بسیاری از ویژگی‌های اضافی همراه می‌شوند که نمی‌توانید در اتومبیل‌های عادی آنها را پیدا کنید. این وسیله نقلیه به طور معمول توسط افرادی خریداری می‌شوند که پول زیادی را صرف خرید خودرو می‌کنند و از زندگی لوکس حتی در انتخاب وسایل نقلیه لذت می‌برند. افرادی که وسایل نقلیه لوکس را خریداری می‌کنند هیچ گونه نگرانی در مورد کارآیی، مصرف سوخت و راحتی نخواهند داشت. تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد این است که آخرین مدلی که می‌توانند قیمت آن را پرداخت کنند داشته باشند و از راحتی، آسایش و قابلیت‌های فوق العاده آن استفاده کنند. به طور خلاصه، وسایل نقلیه لوکس نیاز شما به خودنمایی از موقعیت، خاص بودن و منحصر به فرد بودن را نشان می‌دهند.

 

  • ماشین‌های متوسط

اتومبیل‌های متوسط عموما تحت عنوان ماشین‌های معمولی ​​یا ماشین‌های خانوادگی بزرگ شناخته می‌شوند که به طور کلی برای خانواده‌هایی که دارای فرزند کوچک هستند طراحی شده‌اند. این اتومبیل‌ها برای مسافرت‌های کوتاه مانند رفتن به فروشگاه، بردن بچه‌ها به مدرسه و بازگرداندن آنها و بازدید شبانه از مراکز خرید، مناسب هستند. این وسایل نقلیه لوکس نیستند و معمولا با ایمنی بالا طراحی می‌شوند. این وسایل نقلیه به طور کلی راحتی را تعریف می‌کنند و در میان زوج‌های متاهل و مادران و پدرانی که تنها زندگی می‌کنند، شایع هستند.

 

  •  SUV‌ها

معمولا بیانگر این واقعیت هستند که شما فضای بیشتری می‌خواهید و ماشین‌های بزرگتر را ترجیح می‌دهید. آنها همچنین ایمنی خیلی خوبی دارند و رتبه‌های بالایی در این زمینه دریافت می‌کنند. SUV‌ها معمولا در میان افراد متاهل و خانواده‌ها محبوب هستند.

 

  • هاچ‌بک‌ها

هاچ بک یک نوع بدنه خودرو است. این اتومبیل‌ها معمولا بسیار کوچک هستند و معمولا بیانگر این موضوع هستند که شما از مشکلات زیست محیطی مطلع هستید و به دنبال راه‌هایی برای بهبود آن هستید. شما به این موضوع که وسیله نقلیه خود را به دیگران نشان دهید اهمیت نمی‌دهید. و فقط از کارآیی و اقتصادی بودن آن لذت می‌برید.

 

  • خودروهای عضلانی

اتومبیل‌های عضلانی قدیمی مانند فایر برد، موستانگ، کامارو و چلنجر معمولا نشان دهنده ترکیبی از هویت جنسیتی، کنترل، قدرت و کنترل بر روی سرعت می‌باشند. این وسایل نقلیه معمولا به عنوان وسایل نقلیه با کارایی بالا شناخته می‌شوند و علاوه بر دوام از موتورهای فوق العاده قدرتمند بهره می‌برند. یک موتور بزرگ در این وسیله نقلیه متوسط ​​ دو درب با درایو چرخ عقب نصب شده است. این وسایل نقلیه به طور کلی قدرت را تعریف می‌کنند و در میان علاقه‌مندان به خودرو و افراد قدرتمند که از صدای موتور و اگزوز لذت می‌برند، بسیار شایع می‌باشند. آنها بیشتر از همه چیز به قدرت توجه می‌کنند و مایلند سوخت زیادی را صرف این کار کنند.

 

  • مینی‌ون‌ها

مینی‌ون‌ها برای شما گزینه‌های بهتری نسبت به SUV و یک خودروی سدان می‌باشند. آنها مصرف سوخت کم سدان و فضای داخلی SUV‌ها را با هم ترکیب می‌کنند. مینی ون ها بسیار جادار، دلپذیر و کارآمد هستند و برای یک خانواده بسیار مناسب می‌باشند. مینی‌ون‌ها اغلب اظهار می‌کنند که شما یک فرد با درک و شعور هستید.

 

  • کوپه‌ها

کوپه‌ها به طور کلی وسایل نقلیه دو درب با سقف دائمی هستند. لطفا توجه داشته باشید که کوپه‌ها شبیه به کانورتیبل‌ها نیستند چون سقف آن قابل جداشدن نیست. در مقایسه با سدان‌های چهار درب و دو درب، اینها به طور کلی اسپورت‌تر به نظر می‌رسند. کوپه‌ها معمولا هویت جنسیتی را اعلام می‌کنند. عمدتا “یک گزینه پرفروش” در میان زنان و مردان مجرد می‌باشند که به دنبال یک خودروی اسپورت هستند.

 

  • وانت‌های پیک آپ

وانت‌های پیک آپ وسایل نقلیه ۴ × ۴ هستند که مناسب بکسل کردن و رفتن به سفرهای ماجراجویانه آفرود می‌باشند. این خودروها به موتورهای قدرتمند مجهز شده و معمولا توسط افرادی که نیاز به حمل اشیاء سنگین دارند، خریداری می‌شوند. این وانت‌ها نشان دهنده کنترل و قدرت هستند، به همین دلیل افرادی که این وانت‌ها را خریداری می‌کنند، معمولا تحت عنوان ورکاهولیک شناخته می‌شوند.

 

  • خودروهای اسپورت

همانطور که از نام آن مشخص است، اتومبیل‌های اسپورت برای عملکرد و سرعت طراحی شده‌اند. این وسایل نقلیه نشان دهنده سرعت، کنترل شتاب، نشاط جوانی هستند. آنها دارای یک ظاهر اسپورت مجهز به ضربه‌گیر سپر عقب، اگزوز، بادشکن و رکاب کناری می‌باشند. معمولا افرادی که به ماشین‌های اسپورت علاقه دارند از یک ماشین خوب و چشمگیر که توجه همه را در جاده‌ها به خود جلب می‌کند، لذت می‌برند. این وسایل نقلیه بیشتر بین مردان و زنان جوان موفق رایج هستند.

 

  • سایر وسایل نقلیه

وسایل نقلیه دیگر عبارتند: از وانت‌های سفارشی، کاروان‌ها، خودروهای فشرده، هیبریدی و وانت‌های کوچک. وانت‌های سفارشی معمولا نشان دهنده نیاز به تمایز و منحصر به فرد بودن می‌باشند. کاروان‌ها به طور کلی نشان می‌دهد که شما علاقه‌مند به راحتی و لذت بردن از سفرهای طولانی در جاده‌ها هستید. وانت‌های بزرگ معمولا به مردم می‌گویند که شما علاقه‌مند به قدرت و کنترل هستید. خودروهای هیبریدی نشان دهنده شخصیت و سبک هستند. در حالی که اتومبیل‌های فشرده نشان دهنده خودنمایی شخصیت، اقتصادی و عملگرا بودن و همچنین منطقی بودن شما می‌باشند.

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها