کد خبر : 10146

وقتی فولکس واگن گلف گازسوز می شود

وقتی فولکس واگن گلف گازسوز می شود

نسخه‌ی گاز سوز فولکس واگن پولو با کد TGI در مدل جدید خود از یک مخزن گاز اضافی بهره می‌برد که می‌تواند شعاع حرکتی بیشتری را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

به گزارش خودروتک، روند فعلی حاکم بر دنیای حمل‌و‌نقل و خودرو نشان می‌دهد که آینده از آنِ خودروهای برقی و هیبریدی است؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که توسعه و کار روی پیشرانه‌های احتراق داخلی باید متوقف شود؛ چرا که به دلیل نبود زیر ساخت‌ها و بسیاری شرایط دیگر فعلا و برای سال‌های آینده عمومیت قوای محرک خودروها در اختیار پیشرانه‌های احتراق داخلی خواهد بود.

Volkswagen Golf GTI

گروه فولکس واگن با وجود ترسیم آینده‌ی محصولات خود به‌صورت برقی و هیبریدی، همچنان برای بهبود عملکرد پیشرانه‌های احتراق داخلی خود نیز تلاش می‌کند. فولکس واگن به مشتریانی که مصرف کم خودروهای دیزلی TDI را بدون معایب آن‌ها می‌خواهند، خودروهای بنزین‌سوزی را عرضه می‌کند که توانایی کار کردن با گاز طبیعی فشرده شده را نیز دارند.

VW TGI cars

سری جدید از محصولات فولکس واگن با کد TGI در بازار شناخته می‌شوند و تاکنون مدل‌های مختلفی از خودروها با پیشرانه‌ی TGI به بازار عرضه شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به سئات آرونا TGI و مدل جدید اشکودا اکتاویا G-TEC اشاره کرد. آلمانی‌ها در ادامه برای توسعه‌ی محصولات گازسوز خود دو مدل گلف TGI و پولو TGI را نیز به این لیست اضافه کرده‌اند. پیشرانه‌ی مورد استفاده در این خودروها از نوع ۱ لیتری ۳ سیلندر است که می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل‌ها دارای دو مخزن گاز هستند و اکنون مدل جدید، مخزن سومی را نیز با ظرفیت ۱۶.۵ لیتر دارد. اضافه شدن مخزن سوم، ظرفیت کلی حمل گاز در این خودروها را به ۹۱.۵ لیتر می‌رساند.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

بر اساس تست‌های WLTP، فولکس واگن پولو TGI در دنیای واقعی می‌تواند با اتکا به مخازن گاز CNG خود تا ۳۶۸ کیلومتر مسافت را طی کند. برای مدل گلف نیز یک پیشرانه‌ی TGI با حجم موتور ۱.۵ لیتری در نظر گرفته شده است که چهار سیلندر بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور میانگین به ۳.۵ تا ۳.۶ کیلوگرم گاز CNG نیاز دارد. این پیشرانه همراه خود توربوشارژری از نوع ظرفیت متغیر نیز می‌بیند که قدرت نهایی را به ۱۳۰ اسب بخار می‌رساند. گلف در مقایسه با پولو می‌تواند ۸۰ کیلومتر مسافت بیشتری را طی کند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آن تنها ۹۵ گرم در هر کیلومتر خواهد بود.

فولکس پولو Volkswagen Polo 2018

طبق اعلام فولکس واگن تولید و فروش خودروهای CNG سوز مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مصرف سوخت کم‌تر در مقایسه با پیشرانه‌های دارای حجم موتور مشابه و دیگری کاهش ۲۵ درصدی آلایندگی این پیشرانه‌ها است.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها