کد خبر : 9527

فرمول یک/ تیم سائوبر نام خود را تغییر داد

فرمول یک/ تیم سائوبر نام خود را تغییر داد

اثری از نام تیم سائوبر در فصل 2019 فرمول یک وجود نخواهد داشت و در فصل آینده شاهد تیم آلفا رومئو ریسینگ خواهیم بود. برند آلفا که از سال 1985 در فرمول یک به عنوان تیم حضور نداشت، در سال گذشته اسپانسر این تیم شده بود.

به گزارش خودروتک، آلفا رومئو بخشی از گروه فیات که شامل فراری نیز می شود است که در 2018 با تیم سائوبر همکاری فنی و حمایت مالی داشته است و برای 2019 با نام آلفا رومئو ریسینگ وارد مسابقات خواهد شد تا موفقیت های سال های ابتدایی فرمول یک در دهه 50 میلادی را بازنویسی کند.

مارکوس اریکسن و چارلز لکلرک

مارکوس اریکسن و چارلز لکلرک

البته قابل ذکر است که مالکیت و مدیریت سائوبر بدون تغییر و مستقل از آلفا به کار خود ادامه خواهد داد. مدیر تیم آلفا، فردریک واسر گفت: ما مفتخریم که اعلام کنیم با نام تیم آلفا رومئو ریسینگ وارد فصل 2019 فرمول یک خواهیم شد. تیم ما پس از شروع همکاری با آلفا رومئو در سال 2018، پیشرفت فوق العاده ای در زمینه فنی، تجاری و ورزشی داشته است.

این باعث تقویت انگیزه هر یک از اعضای تیم می شود، که چه در پیست یا در دفتر مرکزی ما در سوئیس، می بینند کار سختشان چنین نتایجی را بدنبال داشته است. در حال حاضر نیز هدف ما توسعه هر یک از بخش های تیم است.

چارلز لکلرک و مدیر تیم سائوبر در کنار مالک تیم پیتر سائوبر(نفر دوم از راست) - اسپانیا 2018

چارلز لکلرک و مدیر تیم سائوبر در کنار مالک تیم پیتر سائوبر(نفر دوم از راست)

تیم سائوبر از سال 1993 با تاسیس پیتر سائوبر در فرمول یک حضور دارد و حتی در بین سال های 2006 تا 2009 که توسط ب ام و خریده شد، این تیم با عنوان ب ام و سائوبر در فرمول یک حضور داشته است. این تیم در 2014 با مشکل مالی رو به رو شد و در سال 2016 و 2017 با سرمایه گذار جدید به تلاش خود ادامه داد و با استخدام فردریک واسر آن ها ارتباط نزدیکی با فراری گرفتند که همین باعث احیای آلفا در کالبد سائوبر شد.

بهبود موتورهای فراری و همکاری فنی آلفا رده هشتم را برای سائوبر در 2018 رقم زد و آن ها آماده تر از قبل به همراه ی دو راننده ی جدیدشان، کیمی رایکونن و آنتونیو جوویناتزی به استقبال 2019 خواهند رفت.


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها