کد خبر : 7726

فرمول یک/ همیلتون: از پیروزی با دستور تیمی متنفر هستم

فرمول یک/ همیلتون: از پیروزی با دستور تیمی متنفر هستم

لوئیس همیلتون امیدوار است تا در فصل آینده فرمول یک بتواند از اتفاق رخ داده در گرندپری روسیه 2018 جلوگیری کند.

به گزارش خودروتک، لوییس همیلتون از لحظه آغاز رقابت روسیه والتری بوتاس را تعقیب می کرد اما پس از پیت استاپ لوییس و نزدیک شدن سباستین فتل به وی، دستور تیمی صادر شد و بوتاس جایگاه خود را به مرد بریتانیایی تقدیم کرد. در ادامه رقابت، تیم رغبتی به پس دادن جایگاه به بوتاس نداشت تا در نتیجه آن، لوییس جایگاه خود در میان رانندگان را مستحکم تر کند و پیشتاز رقابت قهرمانی باشد.

اما همیلتون اذعان کرد که از این گونه پیروز شدن متنفر است: من واقعا امیدوارم که هرگز این سناریو دوباره رخ ندهد.

اما هدف تیم امسال این گونه بود”ما باید هر کاری را انجام دهیم تا مطمئن شویم که لوئیس در جدول قهرمانی غیر قابل دسترس باشد، بنابراین برای کسب هر دو قهرمانی (راننده ها و سازندگان) از او حمایت می کنیم.”

لحظه صدور دستور تیمی و عبور هملیتون از بوتاس

نه من و نه والتری در یک اتاق نیستیم که با خود بگوییم خب ما ماشین هایی می خواهیم که عقب بماند، بلکه ما فقط می خواهیم که در پیست رده بدست آوریم و برای پیروزی مسابقه دهیم. در آن آخر هفته والتری سریع تر بود و لیاقت پیروزی را داشت. وقتی به من گفته شد که والتری به تو اجازه رد شدن خواهد داد واقعا ناخوشایند بود. دقیق یادم نیست اما در ان لحظه با خودم گفتم”فقط به او بگویید که سرعت خود را افزایش دهد”.

به نظر من، در مسابقه من سریع تر بودم و در تعیین خط او سریع بود. اما این راهی نیست که من بخواهم پیروز شوم و فکر نمی کنم هیچ راننده ای بخواهد این گونه پیروز شود.

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس

لوئیس همیلتون و والتری بوتاس

سومین فصل هم تیمی بودن همیلتون با بوتاس در 2019 رقم می خورد و راننده ی بریتانیایی احترام زیادی برای مرد فنلاندی قائل است: روز سختی برای والتری بود اما به نظر من او یک فرد کاملا محترم و یک بازیکن واقعا عالی برای تیم است.

او یک هم تیمی باورنکردنی بوده است. این آسان نیست که هم تیمی من باشید، هم تیمی او بودن نیز آسان نیست زیرا او بسیار سریع است و سعی می کند سریع تر شود. من شش ساله در مرسدس هستم و او فقط دو ساله که اینجاست اما مرا در تنگنا قرار داده است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها