کد خبر : 6173

فرمول یک/ بهترین رانندگان فصل 2018 انتخاب شدند

فرمول یک/ بهترین رانندگان فصل 2018 انتخاب شدند

لوییس همیلتون در جدول 10 راننده برتر از نظر مدیران تیم ها هم توانست جایگاه اول را به خودش اختصاص دهد در حالی که جدی ترین رقیبش در این لیست، مکس ورشتپن بوده که اختلاف نسبتا زیادی با او دارد.

به گزارش خودروتک، در پایان هر گرند پری، اتو اسپرت از مدیران تیم می خواست که به هر راننده با توجه به عملکردشان امتیازی بدهند. (سیستم امتیاز دهی همانند امتیاز دهی رسمی، از 25 تا 1 است)

امتیاز های داده شده فاش نمی شود تا مدیران بتوانند با خیال راحت به راننده ای که لیاقتش را داشته امتیاز بدهند.

پس از عملکرد فوق العاده و به دست آوردن قهرمانی این فصل، جای تعجبی ندارد که لوییس همیلتون را در جایگاه اول ببینیم. 9 مدیر در این امتیاز دهی شرکت کردند که هشت نفر از آن ها، لوییس را شایسته جایگاه اول دانستند.

لوییس همیلتون - تیم مرسدس

لوییس همیلتون – تیم مرسدس

در جایگاه های پایین تر اما رقابت خیلی نزدیک تر بوده و مکس ورشتپن به همراه سباستین فتل و فرناندو آلونسو، رقابتی بسیار نزدیک را تجربه کردند.

در نهایت این مکس ورشتپن بود که توانست جایگاه دوم را به دست آورد در حالی که فتل با اختلاف بسیار کمی نسبت به فرناندو، در جایگاه سوم قرار گرفت.

فرناندو آلونسو در حالی به این جایگاه رسیده که در تمام طول فصل، نتوانست حتی یک بار روی سکو قرار بگیرد. فرناندو حالا به ایندی کار رفته و احتمالا فصل 2018، آخرین حضور او در فرمول یک بوده است.

فرناندو آلونسو در ایندی500

فرناندو آلونسو در ایندی500

مدیرانی که در این امتیاز دهی حضور داشتند شامل توتو ولف، کریستین هورنر، کلیر ویلیامز، فرانتس تاست، گانتر استاینز، سایریل ابیتبول، زاک براون، فردریک واسر و اوتمار سافنور بوده است.

در ادامه لیست نهایی 10 راننده برتر قرار گرفته:

ردیف رانندگان امتیازات تغییرات
1 لوییس همیلتون 218 -
2 مکس ورشتپن 139 -
3 سباستین فتل 105 -
4 فرناندو آلونسو 103 2 رده پیشرفت
5 دنیل ریکاردو 85 1 رده پایین تر
6 چارلز لکلرک 71 ورودی جدید
7 کیمی رایکونن 57 -
8 والتری بوتاس 38 3 رده پیشرفت
9 استبان اکون 27 4 رده پایین تر
10 نیکو هالکنبرگ 23 1 رده پایین تر

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها