کد خبر : 5175

فرمول یک/ موتور جدید رنو سال 2019 آماده می شود

فرمول یک/ موتور جدید رنو سال 2019 آماده می شود

شرکت خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد که در سال ۲۰۱۹ از موتور کاملاً جدید فرمول یک خود برای کاهش فاصله با رقبایی همون مرسدس و فراری رونمایی کند.

به گزارش خودروتک، شرکت خودروسازی رنو فرانسه قصد دارد که در سال ۲۰۱۹ از موتور کاملاً جدید فرمول یک خود برای کاهش فاصله با رقبایی همون مرسدس و فراری رونمایی کند.

گرچه گمانه زنی‌هایی وجود داشت که این خودروساز فرانسوی از آخرین نسخه موتور Spec-C به عنوان پایه موتور سال ۲۰۱۹ استفاده کند اما اکنون خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت به صورت کامل در حال کار بر روی مدلی با نام Viry-Chatillon است.

سیریل ابیتبول، مدیر تیم فرمول یک رنو درباره تصمیم این شرکت برای استفاده از موتوری کاملاً جدید می‌گوید که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که دستاوردها و موفقیت‌ها با موتور قبلی محدود شده بودند.

ابیتبول درباره برنامه‌های رنو می‌گوید: "این یک موتور جدید است. یکی از دلایل این تصمیم و دلیل اینکه Spec-C عملکرد بیشتری را ارائه نمی‌دهد، این است که ما از محدودیت‌های ساختاری موتور فعلی حمایت نمی‌کنیم." وی اضافه می‌کند که رنو به شدت تلاش می‌کند که با موتور جدید خود گامی رو به جلو در سال ۲۰۱۹ بردارد اما باید توازن میان سرعت بیشتر و قابل اعتماد بودن موتور را نیز مد نظر قرار داد.

ابیتبول می‌گوید: "با توجه به جاه طلبی ما در مورد بهبود قدرت برای سال آینده، تقریباً تمام قسمت‌های موتور جدید خواهند بود. به همین دلیل است که ما باید کمی محتاط و در عین حال محکم باشیم و برای برنامه ریزی نظم کافی را لحاظ کنیم. همچنین باید دقت کنیم که به خاطر این شرایط جدید در ابتدای فصل تیم رنو را در موقعیت دشواری قرار ندهیم."

وی معتقد است که رنو پیشرفت خوبی مخصوصاً در داینو در فصل ۲۰۱۸ داشته است اما در دو قطعه امسال برای رنو مشکل ایجاد کردند؛ یکی توربوشارژر و دیگری MGU-K. البته تاکنون با هر دو قطعه فصل برای رنو سپری شده است.

ابیتبول می‌گوید: "مورد احمقانه‌ای که در مورد قوانین فعلی وجود دارد این است که حتی اگر قطعه بهتری داشته باشیم به دلیل جریمه‌ها و عواقبی که در پی دارد نمی‌توانیم آن را معرفی کنیم. شما هزینه می‌کنید تا قطعه را بهبود ببخشید، آن را تست می‌کنید و آن را می‌سازید اما حق استفاده از آن در خودرو را ندارید. با همه این موارد مشکل آن در قطعه نیز حل شد."

ابیتبول درباره تصمیم به استفاده از موتور جدید در سال ۲۰۱۹ بر این باور است که همه خودروسازان کماکان در حال یافتن راهی برای کسب دستاوردهای بیشتر با موتور ۶ سیلندر هیبرید هستند که به معنای این است که هیچکس نمی‌تواند نظاره گر باشد و در عین حال موقعیت خود را حفظ کند.

وی معتقد است آنچه که در فرمول یک از بیشترین اهمیت برخوردار است ثابت است، ثبات هدف، ثبات چشم انداز، ثبات سازمانی و ثبات اولویت‌ها. اما در عین حال باید شجاعت کافی داشته باشیم که بدانیم چه چیزی به اندازه کافی خوب نیست یا به خوبی کار نمی‌کند.

حال باید دید رونمایی و استفاده از این موتور جدید در سری جدید مسابقات جهانی فرمول یک در سال ۲۰۱۹ چه دستاوردهایی می‌تواند برای تیم رنو در پی داشته باشد.

منبع: رنو ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها