کد خبر : 4584

فرمول یک/ مرسدس به دنبال موتورهای 1000 اسب بخاری

فرمول یک/ مرسدس به دنبال موتورهای 1000 اسب بخاری

به گفته اندی کوول، مدیر بخش موتور مرسدس بنز، این شرکت درصدد دستیابی به موتوری است که می‌تواند قدرت خروجی بالاتر از 1000 اسب بخار را ارائه دهد.

به گزارش خودروتک، رقابت‌های فرمول 1 به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین رقابت‌های عرصه خودروست که در آن مهندسان و خودروسازان آخرین دستاوردهای خود را به کمک‌ رانندگان به نمایش می‌گذارند. اخیراً مرسدس با به‌کارگیری موتور 6 سیلندر هیبریدی توربوشارژر خود توانسته است دو سال پیاپی  مقام قهرمانی تیمی را از آن خود کند.

با توجه به اهمیت افزایش قدرت خروجی موتور در این رقابت‌ها سال گذشته اندی کوول اذعان کرد که مرسدس به‌زودی به قدرت خروجی 900 اسب بخار دست پیدا خواهد کرد اما اکنون اعلام کرده‌اند که به‌زودی از قدرت خروجی 1000 اسب بخار نیز فراتر رفته و رکورد می‌شکنند.

ما به این شگفتی بسیار نزدیک هستیم و اطمینان کامل داریم که می‌توانیم آن را در بخش‌های زیادی به‌کارگیریم.

در سال جاری به‌کارگیری این موتور برای تحقق هدف موردنظر، سبب افزایش حدود 50 درصد از بازده گرمایی شده است. بازده گرمایی که میزان انرژی مفید تولیدشده است نکته کانونی و اصلی موردتوجه سازندگان موتور است و در  قدرت خروجی موتور بسیار تأثیر می‌گذارد. پیشرفت چشم‌گیر سازندگان در سال جاری به سبب استفاده از موتور M08 EQ Power پلاس برای افزایش بازدهی  بوده است. البته افزایش بازده گرمایی در رقابت‌های فرمول 1 به این دلیل مهم تلقی می‌شودکه نیاز است باوجود محدودیت در مصرف سوخت بیشترین بازدهی دریافت گردد.

زمانی که از اندی کوول پرسیده شد که زمان لازم برای انتقال 50 درصد بازده گرمایی از دینو به مسیر چقدر است وی پاسخ داد: به این پرسش در اوایل سال آینده جواب دقیقی خواهیم داد. چراکه باید ببینیم چگونه واحد نیرو در زمستان به موتور منتقل می‌گردد و قدرت خروجی که در تعادل با آن است چه قدر است. زمانی که از موتور برای یک مسابقه استفاده می‌شود لازم است برای بهبود فناوری به‌کاررفته در خودرو و برای افزایش عملکرد آئرودینامیکی و قدرت خروجی همه جوانب را بسنجیم.

منبع: روکیدا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها