کد خبر : 4288

فرمول یک/ زنگ خطر برای خودروی هملیتون در آخرین مسابقه فصل

فرمول یک/ زنگ خطر برای خودروی هملیتون در آخرین مسابقه فصل

موتور لوییس همیلتون در گرندپری ابوظبی ۲۰۱۸ به علت خرابی که در مسابقه گرندپری برزیل ۲۰۱۸ اتفاق افتاد، در معرض خطر است‌.

به گزارش خودروتک، در بخشی از مسابقه اینترلاگوس، تیم مرسدس اعلام کرد خرابی موتور قریب الوقوع است اما سلسله ای از تلاش ها در پیت لین و همچنین مرکز کنترل موتور در Brixworth و البته مدیریت لوییس در کاکپیت باعث شد تا وی بتواند پرچم شطرنجی را ببیند.

اکنون بعد از مسابقه، تیم تایید کرد که موتور آسیب دیده اما برای معلوم شدن شدت آسیب به بررسی های بیشتری نیاز است. این موتور، سومین موتوری است که بدون نیاز به دریافت پنالتی درحال استفاده است و حتی در صورت اعلام سالم بودن، استفاده از آن با نگرانی هایی همراه است.

موتور های قبلی هر کدام هفت مسابقه را انجام داده اند و کیلومتر های زیادی را طی کرده اند. اگر لوییس موتور خود را تعویض کند پنالتی دریافت خواهد کرد اما در عوض می تواند با قدرت و فشار زیادی مسابقه را طی کند.

مکالمات رادیو تیمی - مرسدس

مکالمات رادیو تیمی – مرسدس

جیمز واولز مدیر استراتژی تیم مرسدس اعلام کرد میزان خرابی موتور نامشخص است. او افزود: اگر کمی به عقب برگردیم و مسابقه را مرور کنیم، بعد از پیت استاپ اول متوجه مشکلات زیادی در ماشین لوییس شدیم و برای رفع آن نیازمند ورود حجم عظیمی از داده ها به ماشین داشتیم.

ما تیم پشتیبانی بزرگی در بریتانیا داریم که به همراه آن ها سرسختانه کار می کنیم تا بتوانیم تغییراتی در موتور به وجود بیاوریم تا به انتهای مسابقه برسد.

در مسابقه برزیل کار بزرگی توسط تیم انجام شد. بخث یک تغییر نیست. تغییرات بسیاری در یک بازه ۴۰ تا ۵۰ دوری صورت گرفت. آن ها تنظیمات مختلفی را اعمال کردند تا موتور را به انتهای مسابقه برسانند و توانستند کار فوق العاده ای انجام دادند. نتیجه این اعمال در برزیل خوب بود اما تبعاتی داشت و موتور را خراب کرد اما نمی دانیم چقدر است.

قبل از تصمیم به انجام هر کاری نیازمند بررسی دقیقی هستیم.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها