کد خبر : 3997

نخستین فصل از مسابقه خودروهای بدون راننده برگزار می شود

نخستین فصل از مسابقه خودروهای بدون راننده برگزار می شود

بعد از فرمول E (فرمول یک خودروهای برقی) و موتو E (موتو جی‌پی موتورسیکلت‌های برقی) حالا یک شگفتی دیگر در دنیای مسابقات موتوری مطرح می‌شود؛ ربوریس (Roborace). این همان رویای رقابت خودروهای اسپرت خودران است.

به گزارش خودروتک، فصل اول این رقابت‌ها با تنها 10 خودرو در سال آینده استارت می‌خورد.

طی یکی دو سال اخیر برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی خودران‌ها محل مناقشات بسیاری بوده است. در نهایت مقرر شد که اولین فصل این مسابقات سال آینده میلادی برگزار شود. اگرچه هنوز تقویم دقیق این مسابقه و تیم‌ها به روشنی مشخص نشده اما به نظر می‌رسد معروف‌ترین خودران این دوره DevBot 2.0‌ باشد. خودرویی که طراحی آن برگرفته از مدل‌های فول اسپرت LMP (لمان پروتوتایپ) است؛ اما بزرگ‌ترین تفاوت آن سیستم انتقال قدرتش است که به جای AWD (همه چرخ‌های متحرک) به صورت RWD (محور متحرک عقب) است.

منابع خبری می‌گویند فصل اول این رقابت‌ها با تنها 10 خودرو استارت می‌خورد. طبق قوانین بخشی از رقابت توسط انسان و از راه دور هدایت می‌شود و بخشی دیگر به صورت هوش مصنوعی ادامه پیدا خواهد کرد.

لوکاس دی‌گراتسی به‌عنوان مدیر ارجایی ربوریس و قهرمان فصل 2016-2017 مسابقات فرمول E در این رابطه گفته که این رقابت‌ها قصد دارد فناوری خودران‌های مسابقه‌ای را برای مردمی که به پای آن می‌نشینند، واضح کند. درباره نسخه نهایی این خودروها بد نیست بدانید که قابلیت تولید قدرتی حدود 1000 کیلووات (معادل 1341 اسب‌بخار) دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها