کد خبر : 3612

فرمول یک/ فتل: ماشین فراری هیچوقت بهترین نبود

فرمول یک/ فتل: ماشین فراری هیچوقت بهترین نبود

سباستین فتل می گوید با اینکه SF71H بسیار بهبود یافته است اما معتقد است که فراری هیچوقت در مسابقات قهرمانی امسال برترین ماشین را نداشته است.

به گزارش خودروتک، در هفته ی گذشته رویای فتل که کسب پنجمین عنوان قهرمانی بود، بار دیگر در حد رویا باقی ماند و لوئیس همیلتون موفق به انجام این مهم شد.

در مسابقه مکزیک نیز به نظر می رسید که فراری نسبت به مرسدس دست بالا را در اختیار دارد اما راننده ی فراری گفته ها را صحیح ندانست: این جایی است که من شاید نظر متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشم. کاملا درست است که ما یک ماشین بسیار قوی داریم اما درک مردم این است که ما برترین ماشین را در اختیار داشتیم و فکر نمی کنم این درست باشد.

من فکر می کنم اگر شما به نتایج نگاه کنید، برترین را خواهید دید. ما در اسپا با هر شرایطی که بود، پول پوزیشن را نداشتیم. پیروزی ما در اسپا به خاطر طراحی آن و پیچ اروژ که مستقیمی بود رخ داد.

اما در سال گذشته ما فاقد اسب بخار لازم بودیم و سبقت ها کارساز نبود. امسال ما این معضل را نداشتیم و من توانستم برتری کسب کنم و [از همیلتون] عبور کنم.

اما در واقع لوئیس همیشه یک، دو و یا سه ثانیه پشت سر من بود. او سرعت مشابه ای داشت و ما با زمان های یکسان رانندگی می کردیم و او بعضی مواقع رها می کرد.

به همین خاطر بود که ما با فاصله ی هشت ثانیه ای پیروز شدیم. برای من این یک مسابقه ی برتر نیست و یک رقابت بسیار نزدیک است.

Vettel

سباستین فتل و مائوریزیو آریوابنه – گرندپری آمریکا 2018

فتل در ادامه دلیل عدم کسب پنحمین عنوان قهرمانی اش را توضیح داد: اکثر اوقات ما به اندازه کافی سریع نبودیم. در پایان شما باید سرعت کافی را برای رقابت قهرمانی داشته باشید. سال گذشته آشکار شد که ما تا نیمه اول فصل خیلی خوب بودیم و شاید بعضی از پیست ها برای ما مناسب نبودند و از چند مسابقه کنار رفتیم.

ما سیر صعودی خود را از دست دادیم به خاطر اینکه به اندازه ی کافی سریع نبودیم. امسال متاسفانه در برخی جهات بسیار شبیه بود و در برخی مسابقات ما در برابر مرسدس سرعت کافی را نداشتیم.

ما نتوانستیم امتیازات لازم را جمع آوری کنیم و در دو، سه و چهار مسابقه، البته نیازی نیست به شما توضیح بدهم اما فاصله ی زیادی وجود داشت. این شرم آور است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها