کد خبر : 3583

احتمال حذف آینه بغل از خودروهای فرمول یک

احتمال حذف آینه بغل از خودروهای فرمول یک

کاری که کوین ماگنوسن با چارلز لکلرک در سوزوکا کرد بحث‌های زیادی در مورد محدودیت زیاد دید عقب در فرمول یک ایجاد کرده است. خیلی‌ها اعتقاد دارند رانندگان فرمول یک به‌سختی می‌توانند سرعت خودرویی که در عقب آن‌ها حرکت می‌کند را تشخیص بدهند، مخصوصاً وقتی خودروی عقبی از DRS (سیستم کاهش درگ) استفاده می‌کند.

به گزارش خودروتک، فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی گفته تا زمانی که مشکلات اصلی استفاده از دوربین و صفحه‌نمایش حل نشود، اجازه حذف آینه‌ها را صادر نخواهد کرد.

گرچه سال آینده تغییراتی روی آینه‌ها انجام خواهد شد، ولی برخی پیشنهاد استفاده از دوربین به‌عنوان جایگزینی برای آینه‌ها داده‌اند. کاری که به اعتقاد آن‌ها می‌تواند موجب افزایش میدان دید راننده‌ها شود.

گرچه، طبق گفته فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، سه مشکل بزرگ وجود دارند که ابتدا باید حل شوند: اول روشنایی تصویر در شرایط آب و هوایی مختلف، دوم محل نصب پکیج دوربین و صفحه‌نمایش و نهایتاً مشکل بعدی در مورد راننده‌هاست که مجبور هستند روی صفحات نمایشی که دید خوبی ندارند تمرکز کنند؛ مشکلی که در آینه‌های سنتی وجود ندارد.

کارلوس ساینز در مصاحبه‌ای با اتو اسپرت گفته بود آینه‌های فعلی که روی خودروها وجود دارند، با توجه به استانداردهای بالای فرمول یک در همه بخش‌ها، خیلی خوب نیستند. کارلوس ساینز همچنین گفته بود که رانندگان فرمول یک پیشنهاد استفاده از دوربین‌ها به‌جای آینه‌ها را به FIA داده‌اند و به‌زودی، فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

درعین‌حال، والتری بوتاس هم در مورد استفاده دوربین‌ها به‌جای آینه‌ها صحبت کرده و گفته که او دلیلی نمی‌بیند چرا این اتفاق نتواند رخ بدهد.

وی در صحبت‌های خود گفته که امروزه چنین فناوری‌هایی در خودروهای جاده‌ای هم استفاده شده و ترکیب دوربین و صفحه‌نمایش جای آینه‌ها را گرفته‌اند. از نظر او، این اتفاق باید در فرمول یک نیز رخ دهد. فعلاً باید منتظر ماند و دید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها