کد خبر : 3444

فرمول یک/ اظهارنظر بی سابقه همیلتون درباره آلونسو

فرمول یک/ اظهارنظر بی سابقه همیلتون درباره آلونسو

لوئیس همیلتون می گوید که از نداشتن رقابت های قهرمانی با فرناندو آلونسو حسرت نمی خورد زیرا تصمیمات راننده ی اسپانیایی باعث شد تا موفقیت های بیشتر را از دست بدهد.

به گزارش خودروتک، همیلتون و آلونسو در 2007 فصل پرتنشی را تجربه کردند و بعضی اوقات رابطه نه چندان خوب آنها باعث ایجاد تنش در داخل تیم مک لارن می شد. پس از آن آلونسو به تیم قبلی خود، رنو بازگشت و پس از دو فصل، حضور در تیم های فراری و مک لارن را تجربه کرد و همین انتخاب های او باعث شد که بیشتر از یک فصل نتواند برای قهرمانی رقابت کند.

همیلتون می گوید که تمام اشتباه در 2014 رخ داد، وقتی که آلونسو فکر می کرد بر بازار رانندگان کنترل دارد: برای او تاسف نمی خورم که به ماشین بهتری پا نگذاشت. مطمئنا او می توانست قهرمانی های بیشتری کسب کند اما نباید گفت که او فرصت های لازم را نداشته است.

او راننده ی بزرگی بود و هر جا که می خواست می توانست برود و تصمیمات بسیار بسیار کلیدی هستند. تصمیمات چیزی هستند که شما را در یک جایگاه قرار می دهند. این کلیدی است اگر شما به اشتباه فکر کنید که بر بازار رانندگان کنترل دارید.

او معتقد بود که [در 2014] بر این موضوع کنترل دارد. از نظر من در آن زمان سباستین و من حضور داشتیم و عین حال او جایگاهش را در فراری از دست داد و سباستین آن را گرفت، پس از آن نیز به نظر نمی رسید که او دیگر برگردد.

پس از آن با خود گفت که “برای جایگاه سباستین [در ردبول] خواهم رفت” اما آن ها این را پر کردند و با خود می گوید”اوه لعنت بهش”. و جایگاهی در مرسدس که من بودم، نبود.

اما من برای او بسیار احترام قائل هستم. او یک راننده فوق العاده است و فکر می کنم چند سال اخیر چیزی از ارزش های او کم نکرده است و او هنوز قابل احترام است. من می توانستم این تصمیم را بگیرم که این تیم را ترک کنم و به جای دیگری بروم اما ریسکی بود و می توانست برای من خوب یا بد باشد.

لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو مک لارن 2007

لوئیس همیلتون و فرناندو آلونسو مک لارن ۲۰۰۷

به سال 2007 بازمی گردیم، همیلتون می گوید که مردم درک نمی کنند که او تحت چه فشاری بوده است و چقدر رقابت با آلونسو سخت است: من فکر می کنم که مردم آن فصل را دست کم می گیرند. بله، بر خلاف دیگر افراد، به یک تیم برتر رفته بودم اما احتمالا در بعضی موارد در یک تیم سطح پایین تر فشار کم تری بر روی شماست.

در تیم بزرگی بودم و باید در برابر قهرمان دو دوره جهان رقابت می کردم و خواسته ی زیادی بود و یکی از سخت ترین سال های زندگی من بود.

به علاوه، من شهرتی نداشتم. همه مردم ناگهان از من عکس می گرفتند و بیشتر از هر زمانی مسافرت می رفتم. سخت بود، اما من در حال حاضر واقعا قدردان آن سال هستم اما آرزو داشتم آنچه را که الان می دانم، آن موقع می دانستم.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها