کد خبر : 9307

زمان مراجعه معلمان متقاضی شرکت در طرح تمام وقت اعلام شد

زمان مراجعه معلمان متقاضی شرکت در طرح تمام وقت اعلام شد

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه معلمان متقاضی شرکت در طرح برقراری فو‌ق‌العاده ویژه از شنبه به ادارات مراجعه کنند، گفت: این طرح افزایش ساعات کار یا بهبود معیشت را دنبال نمی‌کند.

مسعود ثقفی درباره برقراری فوق‌العاده ویژه برای دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف 30 ساعت اظهار کرد: برای تسهیل در نحوه پرداخت حق‌التدریس‌ها طبق بخشنامه‌ای که از سوی آموزش و پرورش ابلاغ شده، متقاضیان دارای شرایط مورد نیاز به لحاظ جنسیت و رشته می‌توانند به‌صورت اختیاری تقاضای خود را بابت افزایش 6 ساعت کار در ادارات آموزش و پرورش اعلام کنند.

وی افزود: بر این اساس 17/5 درصد از حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر به حکم آنها افزوده خواهد شد و ساعت کار آنها 6 ساعت افزایش خواهد یافت.

ثقفی تصریح کرد: ترتیب دبیران و هنرآموزان که تاکنون بابت اضافه ساعت تدریس خود از حق‌التدریس استفاده می‌کردند با این روش می‌توانند حق‌التدریس خود را ماهانه در حقوق رسمی خود دریافت کنند و در طول 12 ماه سال برای معلمان اعمال می‌شود.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران افزود: مزیت بعدی طرح این است که این رقم در بازنشستگی هم محاسبه می‌شود اما باید توجه داشت که شرکت در این طرح صرفاً مبتنی بر تسهیل پرداخت حق‌التدریس معلمان بوده و هیچگونه بار مالی، بهبود معیشت و ساعات اضافه کار معلمان را دنبال نمی‌کند همچنین بار مالی اضافی برای وزارت آموزش و‌ پرورش ندارد چرا که همان مبلغ پرداختی در حق‌التدریس صرفاً در حکم معلمان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد : پرداخت 12 ماه این مبلغ با احتساب کسوراتی که در حقوق می‌آید منجر به افزایش بار مالی برای وزارت آموزش و پرورش نمی‌شود بنابراین با توجه به تامین هزینه اجرای این طرح از بعد اعتباری قابل اجراست.

ثقفی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از اول مهر ماه 97 محاسبه می‌شود، اظهار کرد: فرهنگیان واجد شرایط می‌توانند از روز شنبه به ادارات آموزش و پرورش مناطق برای شرکت در این طرح مراجعه کنند همچنین طرح معلم تمام وقت فقط ویژه دبیران و هنرآموزانی است که به آنها نیاز داریم که معمولا مردها در همه رشته‌ها و خانم‌ها در برخی رشته‌ها این شرایط را دارند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها