کد خبر : 8040

تکلیف آزمون اعزام به خارج معلمان مشخص شد

تکلیف آزمون اعزام به خارج معلمان مشخص شد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از بودجه ناکافی مدارس خارج از کشور در سال ۹۸ با توجه به افزایش قیمت ارز خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری آزمون اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور نداریم.

غلامرضا کریمی در خصوص بودجه این مرکز در لایحه بودجه ۹۸ اظهار کرد: در لایحه بودجه ۹۸ برای مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور رقم ۲۰۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این رقم رشد ۱۵ درصدی را نسبت به بودجه سال گذشته نشان می‌دهد اما با توجه به افزایش قیمت ارز کافی نیست.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید آزمون اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور برگزار نمی‌شود، گفت: هنوز نیروهای قبلی را اعزام نکردیم و احتمالاً مجبوریم کمتر اعزام کنیم که بتوانیم مدیریت کنیم.

کریمی افزود: از سال ۹۱، تعداد ۱۳۵ نفر در نوبت اعزام به مدارس خارج از کشور قرار دارند و در آزمون اخیر هم ۳۰۰ نفر جدید پذیرفته شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا به رغم آنکه افرادی در نوبت اعزام بودند، آزمون دیگری برگزار شد؟»، ادامه داد: در ۱۸ رشته نیرو نیاز داریم و در بین افراد در نوبت اعزام قبلی، حتی در برخی رشته‌ها یک نیرو هم نداشتیم مثلاً در آموزش ابتدایی نیروی‌مان به صفر رسید و تعدادی از نیروهای آزمون جدید اعزام شدند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اضافه کرد: در بین افرادی که از سال ۹۱ در نوبت اعزام هستند، عمدتاً در رشته‌های مدیریت و معاونت باقی ماندند که موجب شد دوباره آزمونی برگزار شود.

منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها