کد خبر : 7986

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان در دولت / وعده بهبود معیشتی معلمان

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان در دولت / وعده بهبود معیشتی معلمان

وزیر آموزش و پرورزش با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان در بودجه 98، گفت: وقتی دولت با درآمد انقباضی مواجه است، این شرایط برای همه کارکنان دولت وجود دارد اما اینکه معلم با قلب آرام و رضایت کاری یه سر کلاس برود تأثیر به مراتب بیشتری دارد چرا که ما گرانبهاترین امانت را که دانش‌آموزان هستند، یه آنها می سپاریم؛ دولت در بودجه ۹۸ همه تلاش خود را می‌کند که این فاصله کمتر باشد.

سیدمحمد بطحایی با اشاره به معلمی که ماه‌ها از خانواده دور است و در مناطق صعب العبور خدمت می‌کند، افزود: یکی از توجهات، رتبه‌بندی است؛ به لطف خداوند و عنایت دولت، در این شرایط سخت، دولت پذیرفت که ردیفی را در بودجه برای رتبه‌بندی معلمان بگنجاند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های دولت بررسی و تصویب شد و هم اکنون در صحن دولت است و یک جلسه نیز بررسی شده است که امیدواریم به‌زودی تصویب و به مجلس ارائه شود.

وی تصریح کرد: از رتبه‌بندی معلمان نباید تلقی بهبود حقوق و مزایا شود بلکه یکی از آثار آن است؛ رتبه‌بندی، ارتقای مهارت‌ها و شایستگی‌هاست.

بطحایی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان متناسب با اعتباراتی که دولت می‌تواند پیش‌بینی کند، جلو می‌رود و باید بگویم هر آنچه در آموزش و پرورش داریم مدیون تلاش‌های آنهاست؛ بودجه در دو سناریو نوشته شده است و اگر سناریو دوم محقق شود، این همسان‌سازی به نتیجه خوبی می‌رسد.

وی تأکید کرد: در جلسه‌ای از دولت نیست که موضوع بازنشستگان مطرح شود و درباره همسان‌سازی صحبت نشود ولی مشکل، محدودیت‌های اعتباری است.

بطحایی درباره معوقات بازنشستگان گفت: در آموزش و پرورش، معوقات کمتر از قبل شده است. پاداش ۹۶ را در ابتدای امسال پرداخت کردیم و مرخصی ذخیره و برخی معوقات نیز پرداخت شد؛ 

در سال ۹۷، علی‌رغم آنکه درآمدهای دولت در تهدید بیشتر قرار داشت عملکردمان بهتر از قبل بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها