کد خبر : 7511

آخرین اخبار از زلزله شدید امروز گیلانغرب / تعداد مصدومان

آخرین اخبار از زلزله شدید امروز گیلانغرب / تعداد مصدومان

تسنیم: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری عصر امروز در حوالی گیلانغرب، تاکنون ۴۲ نفر مصدوم و بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.‌

زمین لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، ساعت 17 و 11 دقیقه و 59 ثانیه عصر امروز به وقت محلی در طول جغرافیایی 45.66 درجه و عرض جغرافیایی: 34.16 درجه در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

‌تعداد مصدومان زلزله گیلانغرب به 42 نفر رسید‌

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه 10 تیم عملیاتی اورژانس به محل زلزله اعزام شده‌ا‌ند، اورژانس و بیمارستان‌های استان کرمانشاه در آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان زلزله امروز عصر کرمانشاه تا این لحظه 42 تن است، تصریح کرد: آب، برق و گاز روستاهای مناطق وصل است.

‌تامین آب شرب گیلانغرب از منابع ذخیره‌

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در ساعت 17:11 دقیقه امروز در فاصله 24 کیلومتری گیلانغرب، اظهار داشت: آب شهر گیلانغرب به دلیل وقوع زلزله دچار کدورت شده است و نیاز است تصفیه‌خانه‌هایی که از قبل تعیین شده راه‌اندازی شود.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به اینکه با تمهیداتی که اندیشیده شده آب ورودی به مخازن را قطع کردیم گفت: این مخازن تا 24 ساعت آب شرب شهرستان را تأمین می‌کنند اما از این نظر نگرانی وجود ندارد زیرا آب ذخیره شده برای استفاده مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه روستاهای دهستان دیره نیز دچار کدورت آب شده‌اند که نیازمند آبرسانی سیار هستند، عنوان کرد: این امر نیازمند این است که سازمان آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با اعزام 10 دستگاه تانکر آب شرب سالم را به روستاها برساند.

 فرماندار شهرستان گیلانغرب افزود: تاکنون این زلزله تلفات جانی نداشته است و تعدادی از واحد‌های مسکونی، مدارس و دامی آسیب دیده‌اند که باید ارزیابی شود.

5 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شد

امید قادری مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه‌ اظهار داشت: هدف از اعزام این تیم‌ها آرام‌سازی مردم و پیشگیری از مشکلات روانی مردم پس از بلایای طبیعی است تا آسیب‌های احتمالی در این مناطق کاهش یابد.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: تیم سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی گیلانغرب در لحظات ابتدایی بعد از زلزله در بیمارستان الزهرا گیلانغرب در انجام مداخلات تخصصی و آرام سازی روحی روانی مصدومان زلزله خدمات‌رسانی می‌کنند.

قادری افزود: تعداد مصدومان زلزله کم بوده است و روانشناسان در قالب تیم اورژانس اجتماعی و تیم محب متشکل از روانشناسان بومی در بین مردم حضور دارند و مواردی از قبیل ترس و اضطراب ناشی از وقوع زلزله را پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم کمیسیون پزشکی بهزیستی برای تعیین و نوع شدت معلولیت در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شود.

همه راه‌های مواصلاتی استان کرمانشاه باز است

‌بهنام سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری در حوالی گیلانغرب اظهار داشت: همه راه‌های مواصلاتی استان کرمانشاه باز است و کانون این زمین لرزه در مکانی ‌خالی از سکنه بوده و براساس گزارش‌های اولیه، هیچ‌گونه خسارتی جانی تاکنون نداشته‌ایم.‌

سخنگوی ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه هیچ فردی در اثر ریزش آوار مصدوم نشده است ‌و افراد مصدوم در موقع فرار دچار مصدومیت شده‌اند بیان کرد: زمانی که اتفاقی مانند زلزله رخ می‌دهد مردم دچار وحشت و از خانه‌ها فرار و حدود 10تا 15 نفر از افراد در هنگام فرار به دلیل وحشت از زلزله دچار جراحت سطحی شدند.

سعیدی با اشاره به اینکه اکنون تیم‌های اورژانس در منطقه حضور دارند، عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و امداد و نجات به منطقه اعزام شده‌اند و اکنون مشکل آب، برق، گاز و مخابرات در این مناطق نداریم.

گسل‌های کرمانشاه هنوز آرامش ندارند‌

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: رخداد پس‌لرزه در استان کرمانشاه بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته تا دو سال طبیعی است.

فرهاد فروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در عمق 10 کیلومتری در حوالی شهر گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه اظهار داشت: تعدادی پس‌لرزه بالای چهار ریشتر نیز بعداز این زمین‌لرزه رخ داده است.

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه عنوان کرد: این زلزله از نظر زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی روی لبه‌های پایینی لایه‌های شکسته شده زلزله آبان ماه سال گذشته رخ داده و بر این اساس از پس‌لرزه‌های همان زلزله است.

فروزی افزود: زمین‌لرزه آبان ماه سال گذشته تغییرات شگرفی در لایه‌های زیرین آن منطقه ایجاد کرده است و تا زمانی که این تغییرات به حالت پایدار و ثابت نرسد رخداد پس‌لرزه‌ها ادامه دارد و یک زون گسلی است که از قسمت‌های مختلف آزادسازی انرژی رخ می‌دهد اما همان گسل سال گذشته نیست.

مسئول مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: بعد از زمین‌لرزه بزرگ 7.3 ریشتری به طور معمول تا دو سال زمان نیاز است که منطقه آرامش خود را به دست آورد و پس‌لرزه‌ها در منطقه طبیعی است.

فروزی با بیان اینکه برای زمین‌لرزه 7.3 ریشتری پس‌لرزه حدود 6 ریشتر می‌تواند اتفاق بیفتد، افزود: تاکنون شاهد وقوع زلزله 6.4 ریشتری بوده‌ایم و از نظر علمی نمی‌توان زلزله را پیش‌بینی کرد اما رخداد پس‌لرزه‌ها تا دو سال طبیعی است.

مدارس و دانشگاه‌های گیلانغرب تعطیل اعلام شد

مدیرکل بحران استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زلزله 5.9  ریشتری در شهرستان گیلانغرب، آب، برق و گاز این مناطق وصل است، اما مدارس و دانشگاه‌های گیلانغرب تعطیل ‌شد.‌

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: گزارشی از خسارت جانی و مالی سنگین به‌دلیل وقوع زلزله گزارش نشده است و چند مصدوم به‌دلیل ترس از وقوع زلزله به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: تیم‌های ارزیاب هلال احمر و اورژانس به منطقه اعزام شده‌اند که در مجموع 11 تیم در منطقه گیلانغرب برای ارزیابی خسارت ناشی از زلزله حضور دارند.

بالایی با اشاره به حضور برخی از خانواده‌ها در مناطق زلزله‌زده در خیابان‌ها گفت: بسیاری از منازل مسکونی این مناطق به‌دنبال زلزله سال گذشته بازسازی و مقاوم‌سازی شد و روحیه مردم نیز در برابر حوادث طبیعی خوب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه افزود: تمامی مراکز آموزشی شامل پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و دانشگاهها در شهرستان گیلانغرب به جز دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند فردا دوشنبه 17 دی ماه 1397 تعطیل است.

افزایش مصدومان زلزله گیلانغرب به 31 نفر

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مراجعه 31 نفر به بیمارستان‌های استان کرمانشاه به دنبال زلزله 5.9 ریشتری گیلانغرب خبر داد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده فرماندار گیلانغرب‌

کوروش محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در ساعت 17:11 دقیقه امروز در فاصله 24 کیلومتری گیلانغرب، اظهار داشت: دو تیم هلال‌احمر به منظور ارزیابی تلفات احتمالی به منطقه اعزام شد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه این زلزله تلفات انسانی نداشته است، عنوان کرد: حدود 21 نفر از شهروندان در سطح شهر گیلانغرب به دلیل اضطراب و ترس به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که چهار نفر از آنها از دانش‌آموزان هستند.

محمودیان گفت: آب شهر گیلانغرب به دلیل وقوع زلزله دچار کدورت شده است اما از این نظر نگرانی وجود ندارد زیرا آب ذخیره شده برای استفاده مردم وجود دارد.

فرماندار گیلان‌غرب افزود: چهار روستای دهستان دیره دچار کدورت آب شده‌اند که نیازمند آبرسانی سیار هستند و اکنون برای این اقدام هماهنگ شده است.

محمودیان با بیان اینکه تعدادی از واحد‌های مسکونی و دامی نیز آسیب دیده‌اند که باید ارزیابی شوند، گفت: در تعدادی از راه‌های مواصلاتی ریزش کوه رخ داده است که نیروهای راهداری بازگشایی کردند.

‌زلزله‌ 5.9 ریشتری ‌خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته است‌

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس گزارش گروه‌های ارزیاب علوم پزشکی و هلال‌احمر بعد از وقوع زلزله 5.9 ریشتری دقایقی قبل خسارت جانی و مالی ایجاد نشده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه عنوان کرد: براساس اعلام گروه‌های ارزیاب بخشداری، فرمانداری و هلال‌احمر قطعی آب، برق و انسداد جاده‌ها رخ نداده است.دو دهستان به کانون زلزله نزدیک است که تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات و قطعی خدمات اعلام نشده است.

مراجعه 6 مصدوم ‌به بیمارستان

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه زلزله در 18 کیلومتری شهر گیلانغرب اتفاق افتاده است، گفت: تاکنون تلفات جانی و تخریب جدی به دلیل وقوع این زلزله گزارش نشده است.

آرش لهونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه 6 تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله‌زده در شهرستان گیلانغرب اعزام شده است، اظهار داشت: براساس گزارش این تیم‌ها زلزله تلفات جانی نداشته است.

لهونی از آماده‌باش نیروهای عملیاتی هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این نیروها در صورت نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام می‌شوند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم به دلیل زلزله از خانه‌های خود بیرون رفته‌اند، بیان کرد: چنانچه تیم‌های ارزیاب گزارشی از تخریب واحدهای مسکونی اعلام کنند اسکان اضطراری برای مردم تأمین خواهد شد اما هیچ گزارشی از تخریب واحد مسکونی مخابره نشده است.

لهونی با بیان اینکه زلزله در شهرستان گیلانغرب به‌عنوان کانون وقوع زلزله محسوس‌تر بود، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان خونسردی خود را حفظ کنند و در عین حال اقدامات احتیاطی برای وقوع پس‌لرزه‌ها را رعایت کنند.

همچنین فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه تاکنون 6 مصدوم در پی این زلزله ‌به علت مصدومیت به بیمارستان گیلانغرب مراجعه کرده‌اند، گفت: ‌البته مصدومیت آنها جدی نبوده است.

11‌ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شد

استاندار کرمانشاه گفت: 11 تیم هلال‌احمر و اورژانس به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شده‌اند.

هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: زلزله 5.9 ریشتری گیلان‌غرب تاکنون مصدوم یا تلفات جانی نداشته و تخریبی نیز گزارش نشده است.استاندار کرمانشاه عنوان کرد: 11 تیم شامل 6 تیم از هلال‌احمر و پنج تیم از اورژانس به منطقه اعزام شده‌‌اند و دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در آماده‌باش هستند.‌

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها