کد خبر : 7305

آخرین وضعیت پرداخت بدهی معلمان خرید خدمات آموزشی

آخرین وضعیت پرداخت بدهی معلمان خرید خدمات آموزشی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در طرح خرید خدمات هدف موسس غیردولتی فقط سود بردن نیست، گفت: شأن آموزش و پرورش نیست که برای بودجه مقابل شرکت های مختلف دست کمک دراز کند.

علی اللهیار ترکمن با بیان مطلب فوق گفت: بسیاری از بدهی‌های معلمان طرح خرید خدمات آموزشی را پرداخت کرده‌ایم و هم اکنون بابت اسفند 96، دو ماه و نیم ابتدای سال 97 و از مهر 97 تا به امروز بابت حقوق معلمان طرح خرید خدمات بدهکار هستیم. البته تامین منابع را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر راه‌حلی تهدیدها و فرصت‌هایی را دارد افزود: طرح خرید خدمات آموزشی راه حل‌هایی است که فرصت‌ها را بیشتر کرده اما شرایط کاری معلمان شاغل در آن باید اصلاح شود.

کادر اداری آموزش و پرورش کمتر از 10 هزار نفر است

الله‌یار عنوان کرد: اینکه برخی کارشناسان می‌گویند بودجه یک دستگاه را کم کنند و به آموزش و پرورش اضافه شود راه حل مشکلات بودجه‌ای این وزارتخانه نیست. از سوی دیگر می‌گویند نیروهای ستادی آموزش و پرورش زیاد هستند در حالیکه از تعداد کارکنان این وزارتخانه 600 هزار نفر معلم، 100 هزار نفر مدیر و معاون، 200 هزار نفر نیروی بخش کیفیت‌بخشی و 50 هزار نفر نیروی ستاد هستند که از نیروهای ستادی نیز بخشی از آنها آموزشی بوده که مامور به ستاد هستند و در مجموع کادر اداری کمتر از 10 هزار نفر است.

350 هزار نفر از طریق قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس وارد آموزش و پرورش شدند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در بسیاری از موارد با آموزش و پرورش نگاه اشتغالزایی داریم. در سال 88، قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را داشتیم که 10 بار اصلاح شد و هر بار دامنه شمول آن بازتر شد به گونه‌ای 350 هزار نفر دامنه شمول این قانون وارد آموزش و پرورش شدند. ما باید ابتدا عدم توازن نیروی انسانی را اصلاح کنیم. اینگونه نمی‌شود که در منطقه 5 تهران مازاد نیرو و در منطقه 18، کمبود معلم داشته باشیم.

وی گفت: حل مشکلات معیشت معلمان با حرف انجام نمی‌شود و باید به پای میز کارشناسی برویم. هم اکنون در کشور مناطقی را داریم که به دلیل مشکلات جغرافیایی و شرایط خاص، معلمان رسمی به آنجا نمی‌روند و در این مناطق طرح خرید خدمات آموزشی اجرا می‌شود از سویی دیگر در آموزش و پرورش نمی‌توانیم بیش از حد استخدام کنیم و قوانین هم دست ما را بسته است. همچنین باید تکلیف خود را با موضوع مشارکت مردم مشخص کنیم. بنده می‌پذیرم که شرایط کار معلمان خرید خدمات آموزشی مناسب نیست اما آنها هم اکنون خدمات خوبی را به آموزش و پرورش ارائه می‌دهند و ما باید تلاش کنیم که شرایط کار آنها استاندارد شود.

الله‌یار عنوان کرد: اگر مجلس بحث خرید خدمات آموزشی را که در لایحه بودجه 98، آمده است، پذیرفت آنگاه آیین‌نامه مربوط به آن را می‌نویسم که منجر به بهبود شرایط معلمان خرید خدمات آموزشی شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه برخی کارشناسان می‌گویند شرکت نفت هزینه‌های بهره‌برداری را کاهش دهد و با صرفه‌جویی آن را به آموزش و پرورش استخدام دهد، توهین به این وزارتخانه است که بگوییم «شرکت نفت در هزینه‌هایت صرفه‌جویی کن و به ما اختصاص بده». این مسئله ربطی به مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها