کد خبر : 7162

پیگیری مشکلات معیشتی معلمان با حضور دانشجویان و طلاب در ساختمان مرکزی آموزش و پرورش + عکس

پیگیری مشکلات معیشتی معلمان با حضور دانشجویان و طلاب در ساختمان مرکزی آموزش و پرورش + عکس

جمعی از دانشجویان و طلاب با حضور در ساختمان مرکزی آموزش و پرورش پیگیر مشکلات معیشتی معلمان و همچنین مسائلی مانند سند 2030 و بحث ایمن سازی مدارس شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و طلاب با حضور در ساختمان مرکزی آموزش و پرورش پیگیر مشکلات معیشتی معلمان و همچنین مسائلی مانند سند 2030 و بحث ایمن سازی مدارس شدند.

نمایندگان دانشجویان و طلاب طی نشستی که با یکی از معاونان ارشد وزارت آموزش و پرورش داشتند با ارائه مستندات  به مسائلی مانند اجرای سند ۲۰۳۰ و آموزش‌های جنسی در سطح مدارس در سراسر کشور اعتراض کرده و از وی خواستند تا این موضوع را پیگیری کند

مطالبات معیشتی معلمان و عدم پرداخت مزایا و حقوق مکفی، موضوع خصوصی سازی و آسیبهای جدی  این طرح در شیوه آموزشی و پرورشی، بحث ایمن سازی سریعتر مدارس باتوجه به حوادث متعدد پیش آمده ، عدم نظارت کافی بر جشنواره های مرتبط با آموزش و پرورش از مسائل مطالبات دیگر دانشجویان و طلاب بود.

 

درخواست برای در دستور کار قرار دادن کتاب « مدیریت خانواده و سبک زندگی» تالیف  امیرحسین بانکی پور، باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد این کتاب در راستای تربیت سالم جنسی دانش آموزان هم از مطالبات دیگری بود که مطرح شد.

براساس این گزارش، این معاون وزارت آموزش و پرورش در ابتدای نشست ضمن تشکر از حضور گروه مردمی و مطالبه گر دانشجو و طلبه در این وزارتخانه، درخواست توضیحاتی درخصوص موارد اعلام شده را داشت که نماینده مرکز دانشجویی حقوق بشر استان تهران، ضمن توضیحات مبسوط در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ در سراسر کشور،  با ارائه مستندات لازم جهت رسیدگی سریع، توقف کامل این روند را درخواست کرد.

این مقام مسئول در آموزش و پروش در این رابطه گفت که یک حوزه ویژه در وزارتخانه مختص رصد و بررسی موارد گزارش شده وجود دارد که با حساسیت زیاد روی گزارشات مربوط به سند  ۲۰۳۰ اقدام خواهد کرد. 

 

وی به صورت ویژه در طی جلسه  با مسئولین مربوطه تماس گرفته و خواستار بررسی فوری موضوع شد و قول مساعد برای برگزاری جلسه با مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور سند تحول را در طی هفته آینده داد.

در زمینه مطالبات معلمان زحمتکش نیز گروه دانشجویان و طلاب مطالبه‌گر توضیحاتی دادند و درخواست رسیدگی هرچه سریعتر برای معیشت معلمان شدند. 

 

در ادامه طلاب حاضر در جلسه  موضوع خصوصی سازی مدارس و آسیبهای جدی اجرای این طرح بر شیوه آموزشی و پرورشی دانش آموزان را مطرح کردند که این مقام مسئول در این مورد گفت: این موضوع در حوزه کاری معاون مشارکتهای وزارتخانه است و برای ارائه توضیحات فنی لازم، تنظیم وقت ملاقات با گروه مطالبه‌گر انجام خواهد گرفت.

همچنین درخصوص نحوه استخدام و بکارگیری معلمان در وزارت پرسشی مطرح شد که وی افزود: ما از مسیر آزمون سازمان سنجش با ۳ برابر ظرفیت پذیرش داشته و از طریق گزینش ، جذب و استخدام نیرو صورت می پذیرد و معلم شرکتی استخدام نمی کنیم. 

 

در ادامه دانشجویان و طلاب بسیجی مطالبه گر خواستار رسیدگی جدی و فوری به موضوع ایمن سازی مدارس سراسر کشور  باتوجه به حوادث متعدد اخیر  شده ، تا به فوریت فضای ملتهب خانواده ها در این زمینه آرامش یابد و تاکید کردند که اقدامات اصلاحی و نوسازی بطور وسیع رسانه ای شوند. ضمنا این گروه خواستار برخورد سریع و قاطع با متخلفین حوادث پیش آمده شدند‌.

گفتنی است دانشجویان در پایان ضمن تشکر از مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای پاسخگوی به مطالبات بیان شده تاکید مجددی بر پیگیری  ادامه مطالبات و دریافت پاسخ  در هفته آینده داشتند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها