کد خبر : 6959

تاکید بر همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته با سایر کارکنان

تاکید بر همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته با سایر کارکنان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آموزش‌وپرورش با سایر کارکنان تاکید کرد.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با پانا گفت: «کار خوبی که برای آموزش‌وپرورش در حوزه بازسازی و نوسازی مدارس انجام دادیم، در نظر گرفتن درصدی در قانون اصلاح مالیات بر ارزش‌افزوده از سهم یک‌نهم است.»

او ادامه داد: «این موضوع در کمیسیون نیز به تصویب رسید و تحت عنوان یک درآمد جاری پایدار در صحن علنی مطرح خواهد شد.»

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: «درباره آموزش‌وپرورش در بخش هزینه‌ها و در بخش عمرانی باید به منابع پایدار برسیم. یکی از منابع پایدار درصدی از مالیات بر ارزش‌افزوده است.»

آقاپور علیشاهی ادامه داد: «معتقدم ردیف‌های بودجه آموزش‌وپرورش در سازمان برنامه‌وبودجه باید تغییر کند تا بتوان در آموزش‌وپرورش وضع مطلوب داشته باشیم.»

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به در مضیقه بودن معیشت فرهنگیان بازنشسته اشاره کرد و گفت: «یکی از راه‌حل‌های این مشکل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آموزش‌وپرورش با سایر کارکنان صورت گیرد. اما معضل اصلی آموزش‌وپرورش تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌هاست که 15هزار نفر در کشور هستند و سوابق آنان از 5 تا 12 سال است.»

او ادامه داد: «بودجه سال 98 آموزش‌وپرورش بودجه انقباضی و تحریمی است و افزایشی بین سایر کارکنان وجود دارد. اجرای نظام رتبه‌بندی به‌شرط وجود منابع می‌تواند برای مشکلات معیشتی فرهنگیان پاسخگو باشد.»

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها