کد خبر : 6393

احتمال سه ساله شدن دوره‌های کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

احتمال سه ساله شدن دوره‌های کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره احتمال سه ساله شدن دوره‌های کارشناسی دانشگاه فرهنگیان توضیحاتی ارائه داد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به لزوم تکمیل ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان، گفت: کمبود معلم در آموزش و پرورش امری آشکار است و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پرورش و تربیت نیروی انسانی موردنیاز این وزارتخانه بایستی جزو اولویت‌ها باشد.

4 هزار صندلی دانشگاه فرهنگیان خالی است

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پرورش نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش فرصتی است که باید به نحو احسنت از آن استفاده کرد. در حال حاضر این دانشگاه 4 هزار نفر ظرفیت دارد که تکمیل آن علاوه بر نیاز به ردیف استخدامی، نیازمند موافقت دانشگاه فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم و شورای گسترش وزارت علوم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان حدود 4 هزار صندلی خالی دارد و با توجه به نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی بایستی زمینه تکمیل ظرفیت در این دانشگاه فراهم شود، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تمام توان به دنبال رفع نیاز نیروی انسانی در آموزش پرورش است.

آیا دانشگاه فرهنگیان توان کافی برای تربیت نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش را دارد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به اینکه آیا دانشگاه فرهنگیان توان کافی برای تربیت نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش را دارد، توضیح داد: در سال جاری این دانشگاه حدود 25 هزار دانشجو جذب کرد و حتی قابلیت توسعه بیشتر را نیز دارد اما در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان وقت سالانه تنها 4 هزار دانشجو در این دانشگاه جذب شد.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در طول 5 سال گذشته به دلیل بی‌توجهی و غفلت مسئولان به جای جذب یکصد هزار دانشجو سالانه تنها 4 هزار نفر جذب شدند، اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش با معضل کمبود نیروی انسانی روبه رو است در حالیکه اگر در طول سال‌های گذشته متناسب با ظرفیت دانشگاه دانشجو جذب کرده بود حال این افراد فارغ‌التحصیل شده و می‌توانستند وارد بازار کار شوند؛ نیاز است دولت تمام هم و غم خود را در راستای رفع این مشکل قرار دهند.

دوره‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان سه ساله می‌شود؟

وی درباره برخی پیشنهادات مبنی بر سه ساله شدن دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند با تعریف سازوکارهایی مانند فشرده کردن زمان کلاس‌ها، برقراری ترم‌های تابستانی و... زمینه سه ساله شدن دوره‌های کارشناسی را فراهم کند.

آیا ممکن است آموزش و پرورش آزمونی دیگر برای استخدام نیروی انسانی برگزار کند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است آموزش و پرورش آزمونی دیگر برای استخدام نیروی انسانی برگزار کند، عنوان کرد: بله؛ با توجه به نیاز این وزارتخانه به نیروی انسانی این احتمال وجود دارد./

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها