کد خبر : 6154

رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است

رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی طبق مقرراتی که اعلام شده است شامل تلاش‌ها و کوشش‌های معلمان هنگامی که کار می‌کنند، است بنابراین رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است.

احمد صافی در گفت‌وگو با فارس در واکنش به خواسته مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «در رتبه بندی معلمان باز نشستگان فرهنگی فراموش نشوند»، اظهار کرد: رتبه‌بندی طبق مقرراتی که اعلام شده است عبارت است از تلاش‌ها و کوشش‌های معلمان هنگامی که کار می‌کنند، درس می‌دهند و تحقیق می‌کنند بنابراین رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است.

وی ادامه داد: برای بازنشستگان باید فکرهای دیگری شود به عنوان مثال مهم‌ترین مسئله این است که تجارب معلمان بازنشسته را بگیرند و از تجارب آنها امکاناتی برای معیشت‌شان در نظر بگیرند؛ مثلاً آثارشان را چاپ کنند، خاطره‌های‌شان را به قلم بکشند، نوشته‌هایشان را منتشر کنند و این می‌تواند کمک کند.

صافی افزود: امسال قرار است ۲۰ درصد به حقوق همه شاغلان اضافه کنند که طبق قانون به بازنشستگان هم اضافه می‌کنند؛ دوم اینکه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق اختصاص دهند و ما جلسات متعددی از جمله امروز با رئیس صندوق بازنشستگی کشور و چند نماینده و رؤسای کمسیون‌های مجلس داریم درباره اینکه چکار کنیم تا این ۲ هزار میلیارد افزایش پیدا کند زیرا می‌خواهیم تا ۵ هزار میلیارد افزایش یابد و اگر این افزایش رخ دهد، کمک کسانی است که فاصله حقوق دارند و احساس تبعیض می‌کنند.

وی گفت: سومین مسئله این است که رئیس صندوق بازنشستگی می‌گوید که یک سامانه‌ای طراحی شده است تا فرزندان بازنشستگان که لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا دارند در آن ثبت‌نام کنند و در شرکت‌ها و کارخانه‌ها از وجود این افراد در حد امکان استفاده شود.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عنوان شده است که وام به کسانی است که بازنشسته هستند و وام نگرفته باشند، تخصیص می‌یابد، گفت: همچنین طرح «در خانه نمانید» اجرا می‌شود تا افراد بازنشسته در این طرح گردشگری شرکت کنند و سوبسید گردشگری برای ایرانگردی به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدام صندوق بازنشستگی، رایزنی برای پرداخت زودتر حقوق، برگزاری‌های دوره‌های آموزشی برای سلامت مانند آلزایمر و پیگیری بیمه تکمیلی بازنشستگان است.

صافی درباره بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: معتقدم خواسته‌های بازنشستگان به حق است و ما باید برای ۸۵۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنیم و به سراغ نمایندگان و مسؤؤلان برویم و بتوانیم به معیشت و تکریم آنها بیشتر توجه شود.

وی از تأسیس باشگاه‌های خاص بازنشستگان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دو باشگاه در تهران و کرج ایجاد شده است و سومین باشگاه هم قرار است در تبریز افتتاح شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها