کد خبر : 5942

سرباز معلمان تحت پوشش آموزش‌های تدریس قرار می‌گیرند

سرباز معلمان تحت پوشش آموزش‌های تدریس قرار می‌گیرند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سرباز معلمان از افراد تحصیلکرده دانشگاهی هستند و قبل از شروع سال تحصیلی، دو ماه تحت پوشش آموزش‌های تدریس قرار می‌گیرند.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به پرسش مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «تبعیض بین دانش‌آموزان دارای معلم مجرب و سربازمعلم»، اظهار کرد: حرف دانش‌آموزان کاملا درست است و قبول دارم،‌ اما آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه است. 

وی ادامه داد: کشور ایران پهناور و دارای اقلیم‌های مختلف است و از سویی پراکندگی جمعیت، خیلی زیاد است و از طرفی با توجه به اینکه می‌خواهیم در تمام این مناطق مدرسه داشته باشیم، باید از نیروی انسانی استفاده کنیم و با توجه به دور بودن مسافت، خیلی به راحتی این کار امکان‌پذیر نیست.

الهیار ترکمن اضافه کرد:‌ ما دو گزینه داریم، اول اینکه بعضی از دانش‌آموزان در متوسطه اول را به سمت شبانه‌روزی هدایت کنیم و دوم اینکه برای آنها سربازمعلم اعزام کنیم که در منطقه خودشان بدون اینکه آنها به شبانه‌روزی بروند، تحصیل کنند. 

وی تصریح کرد: سرباز معلم گزینه خوبی است و این افراد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، ضمن اینکه دو ماه قبل از شروع سال تحصیلی، تحت آموزش‌های تدریس قرار می‌گیرند و سعی می‌کنیم استانداردها را رعایت  کنیم؛ همچنین تعدادی از راهنماهای تعلیماتی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند و اگر سؤال یا مشکلی باشد، برطرف می‌کنند. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: تجربه نشان داده است که کار سربازمعلمان خوب است، البته ممکن است موردی باشد که نتیجه خوبی از آنها به دست نیاوریم، اما در کل تجربه ناموفقی نیست. 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها