کد خبر : 5941

جدیدترین ترفند اخلالگران برای افزایش قیمت دلار + عکس

جدیدترین ترفند اخلالگران برای افزایش قیمت دلار + عکس

همزمان با کاهش قیمت ها در بازار ارز جمعی از اخلالگران با کمک کانال های تلگرامی ضدانقلاب و بعضا مجهول الهویه به صورت گسترده به انتشار اخبار جعلی به نقل از رییس کل بانک مرکزی روی آورده اند.

به گزارش تسنیم ، هر چند این اخبار در فرم ها و کلمات متفاوتی منتشر می شود اما جملگی حاوی این پیام جعلی است که دخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و یا اینکه بانک مرکزی درصدد جبران کسری بودجه و ذخایر پولی از طریق دست بردن به حساب های شخصی مردم است.

تصمیمات اخیر بانک مرکزی و روند ثابت رو به نزول قیمت ارز به ویژه قیمت دلار انتشار این نوع اخبار جعلی و بدون هیچ گونه مبنای واقعی را در شبکه های اجتماعی شدت بخشیده است.

یک مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی به خبرنگار تسنیم گفت: طبیعی است که قرارگاه جنگ روانی علیه اقتصاد کشور، که در بیرون از مرزها قرار دارد و اخلال گران نظام ارزی در داخل کشور که سود فراوانی از نابسمانی در بازار ارز می برند از کاهش قیمت ارز و شکستن حباب های دروغین آن به شدت عصبانی هستند و این جنگ روانی و ماشین جعل خبر برای مقابله با این روند تدارک و تشدید شده است.

وی ادامه داد: مردم ایران با پشت پرده ی این نوع جعل اخبار و خصومت علیه اقتصاد کشور آشنا هستند و اخبارموثق از اقتصاد و بانک مرکزی را مثل قبل از طریق رسانه های معتبر دنبال می کنند.

نمونه ای از اخبار جعلی علیه همتی و بانک مرکزی را در ادامه مشاهده می کنید:

بیشتر بخوانید
  •  

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها