کد خبر : 5415

موضوع نامه 160 نماینده خطاب به رئیس جمهوری در مورد معلمان چیست؟

موضوع نامه 160 نماینده خطاب به رئیس جمهوری در مورد معلمان چیست؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس دلیل نامه ۱۶۰ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور را تاکید بر اهمیت موضوع رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد و گفت: از آنجا که فرصت کمی تا بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس باقی مانده، دولت باید ارجاع لایحه رتبه‌بندی به مجلس را سرعت بخشد.

فاطمه سعیدی با اشاره به نامه 160 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور درخصوص ارسال هرچه سریع‌تر لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس شورای اسلامی، گفت: باوجود تاکید برنامه ششم توسعه به اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان تا پایان برنامه اما با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز اجرای برنامه ششم هنوز لایحه به مجلس ارائه نشده است.

فرصت کمی تا بررسی لایحه بودجه در مجلس باقی مانده/دولت ارجاع لایحه رتبه‌بندی به مجلس را سرعت بخشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی دلیل تقدیم این نامه به رئیس‌جمهور را تاکید نمایندگان بر اهمیت موضوع رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد و افزود: اگرچه دولت تلاش‌های خود را برای تدوین هرچه لایحه رتبه‌بندی معلمان کرده است اما از آنجا که باید در بودجه سال98 برای این مهم اعتباری در نظر گرفته شود و فرصت کمی تا بررسی لایحه بودجه در مجلس باقی مانده دولت باید ارجاع لایحه رتبه‌بندی به مجلس را سرعت بخشد.

نمی‌توان افزایش حقوقی که چند سال قبل برای تعدادی از معلمان صورت گرفت را  رتبه‌بندی دانست

وی با بیان اینکه بخش نخست رتبه‌بندی معلمان اجرا نشده است و اضافه کرد: افزایش حقوقی که چند سال قبل برای تعدادی از معلمان صورت گرفت را نمی‌توان رتبه‌بندی دانست لذا امید است با اجرای صحیح رتبه‌بندی، تغییر در موقعیت و معیشت فرهنگیان ایجاد شود.  

برآورد یک رقم صحیح و منطقی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان؛ نیازمند کار کارشناسی ازسوی دولت

سعیدی توضیح داد: تاکنون رقم‌های متفاوتی همچون 6هزار میلیارد تومان و 10هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی پیش‌بینی شده است اما رقم درست را باید دولت پس از بررسی لایجه در کمیسیون بودجه هیات دولت ارائه دهد چراکه ارائه رقم‌های متفاوت به زبان آسان است اما برآورد یک رقم صحیح و منطقی نیاز به کار کارشناسی دقیق ازسوی دولت دارد.

یکی از تکالیف رئیس‌جمهور؛ تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس شایستگی‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی نیازمند عزمی فراتر از یک وزارتخانه و سازمان دارد، اضافه کرد: به‌یقین تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه سنواتی، یکی از تکالیف رئیس‌جمهور است./

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها