کد خبر : 5079

خبر خوش وزیر در مورد ترمیم حقوق معلمان بازنشسته

خبر خوش وزیر در مورد ترمیم حقوق معلمان بازنشسته

وزیر آموزش و پرورش خبر داد که در لایحه بودجه ۹۸ برای کاهش فاصله میان حقوق بازنشستگان و شاغلین اعتباراتی پیش‌بینی شده است.

سید محمد بطحایی درباره ایده تأسیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان گفت: یکی از موضوعاتی که همواره در این خصوص مطرح بوده این است که نظام پرداخت‌ها و نظام خدمات رفاهی فرهنگیان به صورت خاص دیده شود؛ لذا اگر ایده راه‌اندازی صندوق بازنشستگی فرهنگیان ناظر بر آن باشد که برای فرهنگیان، نظامات خاصی پیش‌بینی شود، می‌تواند بسیار موثر باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نحوه خدمات‌‌دهی صندوق بازنشستگی کشوری، توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای همه افراد تحت پوشش خود، پرداخت‌ها و خدمات رفاهی یکسان ارائه می‌کند؛ یعنی شرایط فرهنگیان بازنشسته همانند بازنشستگان دیگر دستگاه‌های مختلف است که تحت پوشش صندوق هستند.

وی ادامه داد: البته خدمات‌‌دهی در این صندوق برای همه در سطح پایینی قرار دارد؛ به دلیل آنکه فرد بازنشسته، ارتقای گروهی ندارد، به تدریج فاصله‌اش با کارمندان شاغل مشابه خود زیاد می‌شود. تفاوت‌ برخورداری شاغلین و بازنشستگان با شرایط مشابه بطحایی افزود: بدین ترتیب میان کسی که 5 ، 6 سال پیش بازنشسته شده، با کسی که اکنون با همان شرایط بازنشسته می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد.

این عضو هیات دولت بیان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده، اعتباراتی پیش‌بینی شده که فاصله حقوق بین بازنشستگان و شاغلین کاهش پیدا کند که این امر در دو سال گذشته هم عملیاتی شد.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها