کد خبر : 4960

امروز سود فروش دلار به بانک ها برای مردم بیشتر از بازار آزاد شد

امروز سود فروش دلار به بانک ها برای مردم بیشتر از بازار آزاد شد

ایسنا : قیمت دلار و یورو در بازار آزاد در مسیر کاهش قرار گرفته، تا جایی که امروز قیمت خرید دلار در بانک‌ها از بازار آزاد بیشتر بود و ارز مسافرتی نیز امروز بیش از ۷۰۰ تومان گران‌تر از بازار آزاد بود.

یکی از نکات جالب ارزی در بازار امروز این بود که نرخ خرید و فروش دلار در بازار آزاد برای نخستین بار از زمان اجرای این سیاست‌ها، از نرخ خرید دلار در بانک‌ها کمتر شد؛ به عبارت دیگر امروز بانک‌ها دلار را از بازار آزاد گران‌تر خریدند.

بر اساس این گزارش، نرخ خرید هر دلار آمریکا امروز در بانک‌ها بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بود که نشان می‌دهد قیمت خرید دلار در بانک‌ها امروز حدود ۳۰۰ تومان از بازار آزاد ارز بیشتر بوده است.

این امر از زوایای مختلف قابل بررسی است؛ نخست اینکه ممکن است با کاهش قیمت‌ها در بازار، بانک مرکزی هنوز نرخ خرید دلار در بانک‌ها را کاهش نداده باشد و فردا این اختلاف جبران شود.

از سوی دیگر اگر نرخ خرید دلار در بانک‌ها از بازار آزاد بالاتر بماند می‌تواند دو دلیل اصلی داشته باشد، نخست اینکه سیاست بانک مرکزی بر این است که مردم دلارهای خود را به جای فروش به بازار آزاد و صرافی‌ها به بانک‌ها بفروشند تا ذخیره اسکناسی بانک‌ها افزایش پیدا کند و دوم اینکه کاهش قیمت‌ها به صورت هیجانی و ناگهانی اتفاق نیفتد تا بانک مرکزی بتواند سیاست‌های خود را به راحتی اجرایی کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها