کد خبر : 4845

افزایش حقوق طرح تمام وقت معلمان چقدر است؟

افزایش حقوق طرح تمام وقت معلمان چقدر است؟

معاون اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طرح معلم تمام وقت، حق‌التدریس به صورت ۱۸ درصد فوق‌العاده ویژه در حقوق محاسبه می‌شود که با توجه به سابقه معلمان بین ۲۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

ناصر سلیمان زاده معاون اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان تهیه شد و به دولت ارجاع شده است که مراحل قانونی را طی می‌کند؛ مبالغ، درجات و کسب رتبه‌ها مشخص شده است اما چون این طرح هنوز تصویب نشده است، نمی‌توانیم، اعلام کنیم.

وی به طرح معلم تمام وقت اشاره کرد و گفت: بعضی از معلمان بر اساس اقتضائات و تمایل خود با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند و در کنار ساعت رسمی فعالیت، ساعت‌هایی را به صورت حق‌التدریس کار می‌کنند.

سلیمان‌زاده ادامه داد: گاهی اوقات حق‌التدریس را با تأخیر زیاد پرداخت می کردیم که برای حل این مشکل وزیر آموزش و پرورش از سال ۹۴ یعنی زمانی که معاون توسعه مدیریت بود، دنبال این موضوع بود که حق‌التدریس‌ها به صورت ماهانه و سر وقت پرداخت شود.

وی اضافه کرد: تنها راه حل این موضوع این است که در حکم کارگزینی بیاید ولی شرایط در آن زمان مهیا نبود؛ به هر حال کارهای زیادی انجام شد و اکنون‌ بستر این کار فراهم شده است.

معاون اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیشنهاد بر این مبنا شده است که با تمایل فرهنگی و آموزش و پرورش، فردی اگر ۶ ساعت حق‌التدریس گرفت مبلغ حق‌التدریس را ۱۸ درصد فوق العاده ویژه دریافت کند؛ ضمن اینکه هر ماه دریافت کرده و در حقوق و پاداش بازنشستگی هم لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان فوق العاده ویژه بر اساس میزان سابقه کار بین ۲۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: به عنوان مثال اگر فردی ۲۷ سال سابقه داشته باشد، ۶۰۰ هزار تومان به حقوقش اضافه می‌شود و ۱۸ میلیون تومان هم به پاداشش اضافه می شود.

سلیمان‌زاده افزود: افراد در کانون های فرهنگی و تربیتی رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی دارند و اگر استخدام آموزشی داشته باشند می‌توانند از مزایای رتبه‌بندی حرفه ای استفاده کنند اما اگر این افراد به عنوان کارشناس و کارمند استخدام شوند نمی‌توانند از این موضوع استفاده کنند.

وی گفت: فوق العاده ویژه به ۱۵ درصد رشته شغل‌ها تعلق می گیرد اما رشته شغلی کارشناس امور فرهنگی مشمول این فوق العاده ویژه نمی شود.

منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها