کد خبر : 4635

خودکشی دختر ۹ ساله در تهران به سبک فیلم های هندی

خودکشی دختر ۹ ساله در تهران به سبک فیلم های هندی

ستاره، چند دقیقه پس از پایان فیلم هندی و در غیاب مادرش به اتاقش رفته و با رشته‌ای پلاستیکی خودش را حلق‌آویز کرد؛ به این امید که مثل بازیگر فیلم، چند دقیقه بعد مجددا زنده شود!

خبرگزاری تسنیم: سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از مرگ دختری 9 ساله خبر داد که پس از دیدن صحنه ی حلق آویز شدن قهرمان یک فیلم بالیوودی ، به تقلید از شخصیت فیلم سینمایی خودش را حلق‌آویز کرده تا شاید همانند قهرمان فیلم پس از دقایقی مجددا زنده شده و اینبار حیات ابدی پیدا کند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، در توضیح این خبر گفت: ساعت 19 روز چهارشنبه 30 آبان از یک مرکز درمانی در شهرک رضویه خبر فوت مشکوک دختری 9 ساله به نام ستاره، به کلانتری 169 مشیریه اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری و برابر نظریه تیم پزشکی مبنی بر وجود آثار خفگی روی گردن، بلافاصله موضوع به اداره دهم پلییس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" ، تحقیقات از مادر ستاره در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت ؛ مادر ستاره که با کمک صاحب سوپرمارکت محل سکونتشان و در غیبت پدر ستاره ( به علت حضور در محل کار ) دخترش را به مرکز درمانی رسانده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " به همراه ستاره و پسرم که کوچکتر از ستاره است ، یک فیلم سینمایی هندی تماشا کردیم؛

داستان فیلم بگونه ای بود که در یک قسمت از فیلم ، قهرمان داستان حلق آویز شده و در ادامه ی فیلم مجددا زنده می‌شد . با پایان فیلم ، برای آماده کردن شام به داخل آشپرخانه رفتم و بچه ها نیز در حال بازی کردن بودند؛ متوجه نشدم که ستاره چه زمانی به داخل اتاق خوابش رفت .

پس از دقایقی ستاره را صدا کردم اما جواب مرا نداد ؛ مجددا ستاره را صدا زدم اما باز جوابی نیامد ؛ به دنبال ستاره از آشپزخانه بیرون آمده و به سمت اتاق خواب بچه ها رفتم . ناگهان ستاره را دیدم ؛ رشته ای پلاستیکی که از درب کمد دیواری آویزان شده بود ، دور گردن دخترم قرار داشت ؛

ستاره حرکت نمی‌کرد ؛ ترسیدم و با صدای بلند او را صدا زدم اما صدایی از ستاره نیامد ؛ به سرعت به داخل کوچه آمده و از اهالی محل کمک خواستم ؛ صاحب سوپرمارکت محل با شنیدن فریاد ، التماس و خواهش هایم برای کمک کردن به دخترم به داخل خانه آمد ؛ گردن ستاره را از داخل رشته ی پلاستیکی در آورد ؛

چندین بار به او [ تنفس مصنوعی داد ] اما ستاره نفس نمی کشید ؛ به سرعت ستاره را سوار ماشین کرده و به مرکز درمانی رساندیم ؛ [ تیم پزشکی ] تلاش زیادی کرد اما ستاره ... " .

در ادامه ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل زندگی ستاره به بررسی اظهارات مادر ستاره پرداختند ؛ جسد ستاره نیز به پزشکی قانونی منتقل شد و برابر نظریه تیم پزشکی اعلام شد که هیچگونه آثار ضرب و شتم بر روی جسد وجود نداشته است .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده فوت دختر 9 ساله پرونده با موضوع فوت مشکوک تشکیل و تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

دست نوشته سردار علیرضا لطفی ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حادثه مرگ دختر 9 ساله:

آسیب های اجتماعی نوپدید و قدیم ، آسیب شناسی متفاوت و مربوط به خود را دارند. مصرف مواد مخدر ، خودکشی ، قتل ( دگرکشی )، همسرآزاری ، آسیب های فضای سایبری و مهم تر از همه تاثیر و تاثر رسانه ها؛ چه رسانه های گرم و چه رسانه های سرد . این روزها بی شمار از تاثیرات انواع رسانه های سرد و گرم در اجتماع می‌شنویم . ازدواج های نافرجام، ارتباطات آسیب زا ، طلاق و... .

خبر دختر 9 ساله‌ای که خود را به تاثیر از یک فیلم سینمایی به دار آویخته ، در عین حالیکه بسیار تلخ و تاسف بار است اما تعجب برانگیز نیست چراکه امروز رسانه‌ها کارایی بی شماری دارند . حتی آنقدر که از فضای تربیتی خانواده ها هم عبور کرده و خود تبدیل به یک پدیده شدند آنهم پدیده ای در تمامی سطوح زندگی شخصی و اجتماعی مان .

ساختار خانوادگی ضعیف ، نبود الگوهای مناسب، اسطوره سازی و قهرمان سازی ، نبود سلسله مراتب در خانواده ، نبود مرزهای مشخص خانوادگی و ... همگی باعث ایجاد بروز مشکلات از این دست شدند .

اینکه می شود بی شمار در مورد ساختار نامناسب فیلم ها ، کتاب ها ، سریال های اشتباه در دنیا و یا در همین ایران خودمان صحبت کنیم اما ترجیح این است که بیشتر عمق فاجعه را در شکل خانواده و نحوه ی تربیت خانواده جستجو کنیم . تاکید دارم " نبود الگوهای مناسب و قهرمان سازی، آسیب های این روزهای جامعه است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها