کد خبر : 4023

با طرح جدید ساعات کار معلمان افزایش می یابد؟

با طرح جدید ساعات کار معلمان افزایش می یابد؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش داوری‌ها درباره طرح معلم تمام وقت به دلیل عنوان آن است، اما قرار نیست ساعات کار معلمان اضافه شود.

علی الهیار ترکمن در پاسخ به این پرسش که معلمان نگرانند با اجرای طرح معلم تمام وقت، ساعات موظف آنها به مرور افزایش یابد، گفت: قطعا این اتفاق نمی‌افتد چرا که طرح طبقه‌بندی معلمان تغییری نکرد و این طرح صرفا استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تدریس و معیشت معلمان است و نگرانی آنها درباره افزایش ساعات کار قطعاً اتفاق نمی‌افتد.

وی ادامه داد: در طرح معلم تمام وقت اگر معلمی یک سال حضور یافت و به تعهدات خود عمل کرد اما پس از آن دیگر تمایلی به ادامه نداشت می‌تواند به حق‌التدریس غیرموظف برگردد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به صحبت‌های یکی از معلمان و نگرانی‌های او درباره طرح معلم تمام وقت، افزود: بنده از صحبت‌های این معلم احساس کردم که تصور بر این است که آموزش و پرورش در یک مسیر و فرهنگیان در مسیر دیگری حرکت می‌کنند.

اما حرکت ما از هم جدا نیست و هر دو در یک سنگر هستیم. از زمانی که طرح معلم تمام وقت به فرهنگیان معرفی شد این قبطه را خوردم که چرا افراد منتقد، موارد مورد دغدغه را به ما گوشزد نمی‌کنند تا بتوانیم آئین‌نامه مربوطه را به خوبی بنویسیم.

در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی هیچ ادعایی نداریم که بتوانیم کارها را به تنهایی انجام دهیم و نیازمند تخصص و تجربه معلمان هستیم، که در کلاس‌های درس حضور دارند و در سایت این معاونت لینکی برای دریافت پیشنهادات و انتقادات فرهنگیان وجود دارد.

الهیار ترکمن ادامه داد: طرح معلم تمام وقت بر روی کمبود نیرو تاثیری ندارد چرا که هم اکنون یک میلیون و 200 هزار ساعت حق‌التدریس از سوی معلمان رسمی انجام می‌شود و در بلندمدت نیز هدف این نیست که افزایش ساعات کار معلمان الزامی شود و تمام آنها را وارد این قضیه کنیم چرا که طرح طبقه‌بندی مشاغل تغییری نکرده است و این که گفته می‌شود استقبال اکثر معلمان از این طرح می‌تواند خطرناک باشد تعجب‌آور است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها