کد خبر : 3959

آموزش و پرورش ساعت تدریس معلمان را افزایش می‌دهد؟ / تحقق 3 وعده مالی به فرهنگیان

آموزش و پرورش ساعت تدریس معلمان را افزایش می‌دهد؟ / تحقق 3 وعده مالی به فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به منتقدانی که می‌گویند وزارت آموزش‌وپرورش می‌خواهد با حرکت تدریجی ساعت تدریس معلمان را افزایش دهد گفت: در طرح طبقه‌بندی معلمان و مشاغل تغییری نداده‌ایم و از شورای حقوق و مزایا و شورای توسعه فقط بخشی از ساعات موظف را درخواست کرده‌ایم.

در ادامه سلسله نشست‌های پاسخگویی استودیو الفبا، علی الهیار ترکمن  معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سه برنامه در دست اقدام و اجرای وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در دوره‌های زمانی مختلف  برنامه‌های خاصی دارد که باید  در راستای برنامه‌های  توسعه‌ای  باشد، اول مهرماه  برنامه‌هایی داشتیم و امروز  هم برنامه‌های داریم و این باور راداریم که برنامه‌ها را رسماً اعلام کنیم تا با مشورت بافرهنگیان برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بر اساس اسناد بالادستی داشته باشیم  و در این مسیر نباید سلیقه‌ای و سیاسی عمل کنیم و تنها باید به  بستر توسعه‌ای توجه داشته باشیم.

وی افزود: در شروع سال تحصیلی احتساب سنوات حق‌التدریس، برگرداندن سختی کار به احکام حقوقی  و موضوع تسویه پاداش بازنشستگان سال٩۶ را داشتیم که هر سه وعده عملی شده است  و خوشبختانه آموزش‌وپرورش نسبت به نهادهای دیگر بهتر اقدام کرده است، چون‌که تاکنون هیچ دستگاهی پاداش بازنشستگان سال ٩۶ را پرداخت نکرده است.

مزایای طرح معلم تمام‌وقت

علی الهیار ترکمن با اشاره به ابعاد طرح معلم تمام‌وقت، اظهار کرد: در راستای ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان تصمیم داریم طرح معلم تمام‌وقت را انجام دهیم که برای این کار لازم است علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود ‌باید نسبت به خلق ظرفیت‌های لازم اهتمام داشته باشیم و در طرح معلم تمام‌وقت مجوزهای لازم را کنار هم قرارداده ‌ایم. در یک سال تحصیلی دو میلیون ساعت حق تدریس در کشور انجام می‌شود که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ساعت توسط معلمان رسمی و٨٠٠ هزار ساعت توسط سرباز معلمان و نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریس است. در طرح معلم تمام‌وقت معلم علاوه بر ساعت موظف با رضایت خودش ساعتی را بابت حق تدریس می‌گیرد که در پرداخت حقوقی وی منظور می‌شود.

ورود یا خروج از طرح معلم تمام‌وقت کاملاً اختیاری است

وی در ادامه گفت: این طرح مزایایی دارد که مشکلات حق‌التدریس اعم از تأخیر در پرداخت حق‌التدریس، پرداخت فقط برای نه ماه و منظور نشدن در احکام را ندارد و با توجه به نیاز مناطق آموزشی و رضایت معلم، وی می‌تواند در این طرح شرکت کند و از حق تدریس غیرموظف استفاده کندو ١٨درصد فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کند که در دوازده ماه پرداخت می‌شود.

الهیار در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت آموزش‌وپرورش اگر منابع مالی دارد چرا حق‌التدریسی را پرداخت نمی‌کند، گفت: چون میزان پرداختی در طرح معلم تمام‌وقت وارد پرداخت حقوق می‌شود وظیفه خزانه است که این میزان را پرداخت کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها