کد خبر : 3947

بیمه تکمیلی معلمان گران می شود؟ / شکست طرح بیمه طلایی فرهنگیان

بیمه تکمیلی معلمان گران می شود؟ / شکست طرح بیمه طلایی فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: حوزه بیمه تکمیلی دستخوش نگاه غیر کارشناسی شده است و در قوانین موجود در بیمه، چیزی به نام طرح طلایی بیمه نداریم.

علی الهیار ترکمن با بیان این مطلب افزود: در دولت دهم طرح طلایی به شکل محدود انجام شد که مبنای کارشناسی نداشت و به دلیل نداشتن پشتوانه مالی به شکست رسید که بدهی هزارمیلیاردی برای آموزش‌وپرورش در سال 92 باقی گذاشت که با احتساب بودجه آموزش‌وپرورش در آن زمان رقم بدهی زیادی می‌شد و امروز شرکت‌های بیمه به دلیل ضرری که بیمه ایران در آن زمان متحمل شده است ریسک بالایی را در بستن قرارداد با آموزش‌وپرورش متحمل می‌شوند و به همین علت یا وارد قرارداد نمی‌شوند و یا با لحاظ ریسک بالا قیمت‌هایی را برای بیمه تکمیلی عنوان می‌کنند که خیلی گران است.

بیمه طلایی برای آموزش و پرورش بدهی رقم زد

وی گفت: طرح بیمه طلایی بدهی 1000 میلیارد تومانی برای آموزش‌وپرورش به‌جا گذاشت که با احتساب بودجه سال 92 آموزش‌وپرورش بدهی زیادی بود.ضرر زیاد بیمه ایران در طرح بیمه طلایی باعث شده تا شرکت‌های بیمه تمایلی به بستن قرارداد و تحمل ریسک بالا با آموزش‌وپرورش را نداشته باشند.

روش صندوقی مورد استقبال نبود; تغییر روش بیمه

وی افزود: بعد از شکست در طرح بیمه طلایی و بدهی و عدم تمایل شرکت بیمه‌ها، بالاجبار شکل صندوقی بیمه ارائه شد که بر اساس قرارداد نوع توافق، اسناد هزینه درمان پرداخت می‌شود. این طرح مشکلی ندارد و اگر در تأخیر پرداخت دارد برای این است که نمی‌توانیم ماهانه قدرالسهم رفاهی را پرداخت کنیم وقتی تخصیص دستخوش تأخیر می‌شود، پرداخت هم تأخیر پیدا می‌کند.

 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: شکل صندوقی با استقبال همراه نبوده است که انشالله شکل بیمه‌ای دیگری را وارد می‌کنیم، اما محدودیت‌هایی داریم و خیلی از هزینه‌های پزشکی افزایش پیداکرده است و شرکت‌های بیمه بر اساس همین افزایش‌ها پرداختی می‌خواهند و تمام تلاش ما بر این است که بیمه فرهنگیان شکل بیمه گری پایدار و خدمات متنوع داشته باشد و قدرالسهم  از رشد زیادی برخوردار نشود .

الهیار تصریح کرد: از فرهنگیان و صاحب‌نظران می‌خواهیم که در خصوص بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان و سایر طرح‌ها و برنامه‌ها مشورت و مساعدت فکری با ما داشته باشند تا حداقل افزایش و حداکثر خدمات را داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی در پایان اضافه کرد: تمرکز وزارت آموزش‌وپرورش برای ارتقا معیشت فرهنگیان است و این اقدام، یک امر تدریجی است و از کنار هم قرار گرفتن همین طرح‌های اصلاحی انجام می‌شود. امیدواریم با استقرار یک الگوی کاربردی با مشارکت علمی صاحب‌نظران و فرهنگیان عزیز بتوانیم این راه را هرچه سریع‌تر طی کنیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها