کد خبر : 3906

درج اضافه تدریس طرح تمام وقت در احکام حقوقی معلمان

درج اضافه تدریس طرح تمام وقت در احکام حقوقی معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح معلم تمام وقت برای ارتقای معیشتی فرهنگیان است.

علی الهیار ترکمن معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش  با اشاره به سه برنامه در دست اقدام و اجرای وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در دوره‌های زمانی مختلف  برنامه‌های خاصی دارد که باید  در راستای برنامه‌های  توسعه‌ای  باشد، اول مهرماه  برنامه‌هایی داشتیم و امروز  هم برنامه‌های داریم و این باور را داریم که برنامه‌ها را رسماً اعلام کنیم تا با مشورت با فرهنگیان برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای بر اساس اسناد بالادستی داشته باشیم  و در این مسیر نباید سلیقه‌ای و سیاسی عمل کنیم و تنها باید به  بستر توسعه‌ای توجه داشته باشیم.

آغاز سال تحصیلی با برگرداندن سختی کار به احکام حقوقی  

وی افزود: در شروع سال تحصیلی احتساب سنوات حق‌التدریس، برگرداندن سختی کار به احکام حقوقی  و موضوع تسویه پاداش بازنشستگان سال 96 را داشتیم که هر سه وعده عملی شده است  و خوشبختانه آموزش‌وپرورش نسبت به نهادهای دیگر بهتر اقدام کرده است، چون‌که تاکنون هیچ دستگاهی پاداش بازنشستگان سال 96 را  پرداخت نکرده است.

آموزش‌وپرورش تنها دستگاهی که پاداش بازنشستگان 96 را پرداخت کرد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه در حال حاضر سه برنامه در دست اقدام داریم، گفت: در حال حاضر به دنبال بررسی‌ها و انجام لایحه بودجه 98 هستیم که دستورالعمل‌های مشخص دارد و باید بتوانیم  برای سهم مطلوب آموزش‌وپرورش، در این حوزه به شکل مفیدی  برنامه‌ریزی کنیم. تمدید قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان عزیز  و استفاده از بیمه  پایدار را در حال پیگیری هستیم و   طرح رتبه‌بندی و طرح معلم تمام‌وقت را هم‌زمان با دیگر برنامه‌ها جلو می‌بریم.

برای برنامه های تحولی شرایط سختی را در پیش داریم

الهیار با اشاره به اینکه باید در راستای برنامه تحولی وزیر آموزش‌وپرورش؛ مدرسه محوری، کیفیت‌بخشی، نشاط مدارس و حذف آزمون‌ها حرکت کنیم، اظهار کرد: معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی در حال مشارکت و برنامه‌ریزی در برنامه‌های تحولی است و البته شرایط سختی را در پیش داریم چراکه در سه دهه گذشته الگوی مشخصی برای منابع مالی آموزش‌وپرورش وجود نداشته است و امروز با این مشکلات مواجه هستیم. برای داشتن آینده خوب در آموزش‌وپرورش باید به سمتی برویم که الگوی کاربردی داشته باشیم و بهبود معیشت معلمان و ارتقای کیفیت فعالیت‌ها را تدوین و طراحی کنیم تا خروجی‌های مثبتی از نظام آموزشی داشته باشیم و برای اتخاذ الگو از تمام صاحب‌نظران و اساتید کمک می‌خواهیم تا از نظرات آن‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر استفاده ‌کنیم و مسیر هموارشده‌ای را ترسیم نماییم.

معلم تمام وقت برای ارتقای معیشتی فرهنگیان

الهیار ترکمن با اشاره به ابعاد طرح معلم تمام‌وقت، اظهار کرد: در راستای ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان تصمیم داریم طرح معلم تمام‌وقت را انجام دهیم که برای این کار لازم است علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود ‌باید نسبت به خلق ظرفیت‌های لازم اهتمام داشته باشیم و در طرح معلم تمام‌وقت مجوزهای لازم را کنار هم قرارداده ‌ایم. در یک سال تحصیلی دو میلیون ساعت حق تدریس در کشور انجام می‌شود که 2/1 میلیون ساعت توسط معلمان رسمی 800 هزار ساعت توسط سرباز معلمان و نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریس است. در طرح معلم تمام‌وقت معلم علاوه بر ساعت موظف با رضایت خودش ساعتی را بابت حق تدریس می‌گیرد که در پرداخت حقوقی وی منظور می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها