کد خبر : 3639

پیشنهاد یارانه 150 هزار تومانی برای سال 98 + جزئیات

پیشنهاد یارانه 150 هزار تومانی برای سال 98 + جزئیات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: پیشنهاد می شود که در بودجه سال ۹۸ رقم یارانه نقدی به ۱۵۰ هزار تومان برای ۵ دهک پایین جامعه افزایش یابد.

الیاس حضرتی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر لزوم مدیریت سوخت در کشور، گفت: باید با کارت سوخت 60 لیتر بنزین ماهانه به مردم ارائه و مابقی به صورت آزاد صادر شود که صادرات این فرآورده رقم قابل توجهی درآمد برای کشور حاصل می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روزانه 300 میلیارد تومان بنزین قاچاق می شود، افزود: این میزان قاچاق سالانه رقم قابل توجهی می شود که می توان با صادرات، این میزان بنزین را به 5 دهک پایینی جامعه اضافه کرد و رقم یارانه نقدی این دهک ها را از 45 هزار تومان به 150 هزار تومان افزایش داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت این اختیار را دارد که یارانه نقدی را افزایش دهد، تصریح کرد: اگر این اقدام توسط دولت انجام نشود در بودجه سال 98 پیشنهاد می شود که رقم یارانه نقدی به 150 هزار تومان برای 5 دهک پایین جامعه افزایش یابد.

خبرگزاری خانه ملت؛ تابستان امسال مصرف بنزین رکورد 100 هزار لیتر در روز را به ثبت رساند که به دلیل افزایش تفاوت قیمت سوخت با کشورهای همسایه شائبه قاچاق سوخت افزایش یافت که در این زمان عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران از قاچاق روزانه دستکم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبرداد و و گفت: بهترین گزینه در حال حاضر برای مبارزه با قاچاق سوخت احیای سامانه هوشمند و کارت سوخت است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها