کد خبر : 3575

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق کارمندان دولت

آخرین وضعیت همسان سازی حقوق کارمندان دولت

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس تمام تلاش نمایندگان مجلس بر این است تا فاصله حقوق کارکنان ادارات و شرکت‌ها از بین برود.

‌صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در لایحه مدیریت خدمات کشوری آنچه که اجماع کلی نمایندگان روی آن است یکسان‌سازی حقوق کارکنان اعم از دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و نهادهای وابسته است تا به نوعی فاصله و بی‌عدالتی‌ در پرداختی‌ها از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: قابل قبول نیست یک معلم ماهانه ۲ میلیون تومان حقوق بگیرد و در یک شرکت و مجموعه دولتی دیگر کارمند مشابه ۷ میلیون تومان حقوق بگیرد که قرار شده در لایحه خدمات کشوری فرمولی تعریف شود تا پرداختی‌ها به شکل یکسان اتفاق بیفتد.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: ما از وزیر آموزش و پرورش خواستیم تا اصل پانزدهم قانون اساسی را در مدارس اجرا کند که اگر اجرای آن به تاخیر بیفتد وزیر را استیضاح خواهیم کرد.

بدری تصریح کرد: ۱۴۰ نماینده مجلس طرحی را در دست بررسی دارند تا دولت را ملزم به رعایت اصل ۱۵ قانون اساسی کنند که امیدواریم بر همین اساس زبان آذری در مدارس استان اردبیل جزو الزامات یادگیری قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زنان و مردان استان اردبیل بدون ممنوعیت و محدودیت می‌توانند زبان آذری را یاد گرفته و نسبت به آموزش فراگیر آن اقدامات اساسی انجام شود.

وی با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر راه گفت: وزیر با انگیزه‌ای را در راس وزارت راه و شهرسازی داریم که سعی خواهیم کرد در رایزنی و هماهنگی با او قیر مورد نیاز شهرداری‌ها را به شکل رایگان تامین کنیم.

نماینده مردم اردبیل به ضرورت تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش سرعین و همچنین توجه به کیفیت اجرا و مهندسی ارزش در عملیاتی شدن پروژه‌ها در مناطق مختلف اشاره و اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر امسال به اردبیل قول دادند که تا پایان شهریور ۹۸ مشکل تلفن ثابت، همراه و اینترنت مناطق روستایی را برطرف کرده تا زمینه ارتباط راحت اهالی روستاها را فراهم کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها