کد خبر : 3344

هشدار جدی پلیس به دارندگان گوشی آیفون

هشدار جدی پلیس به دارندگان گوشی آیفون

فارس : رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری مجرم سایبری خبر داد که با سوء استفاده از اطلاعات دارندگان گوشی تلفن همراه آیفون از آنها اخاذی می‌کرد.

 سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران گفت: در پی وصول اخباری مبنی بر ارسال پیام های اینترنتی با عنوان شرکت اپل به شماره تماس افرادی که گوشی آن ها مفقود یا سرقت شده بود و اخاذی از مالکان گوشی ها در مراحل بعدی, پیگیری این مساله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد:مجرمین با شگرد ارائه یک تله فیشینگ با ارسال یک پیامک جعلی و  لینکی در پوشش جعلی شرکت اپل آی.دی، از مالکین گوشی همراه درخواست رمز و نام کاربری ( اپل آی.دی) و مکان مفقود یا سرقت گوشی را می کردند.

وی گفت: پس از ارسال اطلاعات خواسته شده، مجرمین سایبری در قدم بعدی اقدام به ورود و دستیابی به تمامی اطلاعات موجود در سیستم های گوشی قربانی خود می کردند. 

 

سرهنگ کاظمی ادامه داد: بعد از انجام این مراحل, مجرمین در فضای مجازی با طراحی سایت جعلی اپل اقدام به دسترسی به اپل آی دی کاربران گوشی اپل کرده و سپس با تغییر اپل .آی دی و در اختیار  گرفتن برنامه های گوشی اقدام به اخاذی از مالکین تلفن می کردند.

این مقام ارشد پلیس فاتب تصریح کرد: با پیگیری های فنی و مهندسی, پلیس، مجرم مذکور را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر کرد.

سرهنگ کاظمی به دارندگان این مدل گوشی همراه توصیه کرد: مسائل امنیتی را رعایت کرده و از افشای رمز اپل آی .دی خود و ارسال به صفحات شبیه سازی شده و جعلی اجتناب کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها